در حال بارگذاری ...
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای تامین به‌موقع اعتبارات طرح اقدام ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس از اعلام آمادگی قائم‌مقام بانک مرکزی برای تامین به‌موقع اعتبارات طرح اقدام ملی مسکن خبر داد .

    کمال علیپور خنکداری با اشاره به نشست اخیر کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی ، گفت : در اولین دعوت کمیسیون عمران مجلس یازدهم از وزیر راه و شهرسازی عملکرد یکساله این وزارتخانه در حوزه مسکن مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص راهکارهای ثبات در بازار ، بحث و بررسی شد .

    وی با اشاره به مهم‌ترین محور اظهارات وزیر راه و شهرسازی ، افزود : به گفته وزیر علاوه بر ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی ، پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر نیز به زودی تکمیل می‌شود .

    نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست قائم‌مقام بانک مرکزی هم حضور داشت ، ادامه داد : یکی از مسائل مطرح شده در این نشست تامین به موقع اعتبارات ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی بود که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شد . پس از طرح موضوع تامین به موقع اعتبارات طرح اقدام ملی مسکن ، قائم مقام بانک مرکزی هم قول مساعد داد تا اعتبارات ساخت این واحدها با فوریت پرداخت و تامین شود .

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود : بحث دیگر در کمیسیون عمران موضوع ثبات قیمت در بازار مسکن بود که در این زمینه نیز وزیر راه و شهرسازی از تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف برای تامین زمین و کمک به ساخت مسکن کارکنان و حقوق‌بگیران خبر داد . طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی قرار است ۶۵۰ هزار واحد مسکونی نیز برای کارکنان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی که توان تامین مسکن را ندارند، ساخته شود و در این زمینه انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد .

    نائب‌رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد : بر این اساس طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی برای تامین مسکن کارمندان با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف پیش‌بینی‌هایی انجام شده به طوریکه در قالب تفاهم‌نامه‌هایی طبق برنامه‌ریزی انجام شده کمک به ساخت و تامین ۱۷۰ هزار مسکن برای کارکنان فاقد مسکن وزارت آموزش و پرورش ، ۱۰۰ هزار واحد برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی ، ۱۰۰ هزار واحد برای کارکنان فاقد مسکن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، ۱۰۰ هزار واحد برای نیروی انتظامی ، ۱۰۰ هزار واحد برای حمایت از اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی در نظر گرفته شده است .

    علیپور خنکداری ادامه داد : البته سلسله نشست‌های هم‌اندیشی برای بررسی وضعیت بازار مسکن در دستور کار کمیسیون عمران قرار دارد و جلساتی با حضور مسوولان ذی‌ربط برگزار خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر احداث ۶۲۸ واحد مسکونی در سایت ۲۹ هکتاری غدیر شهر جدید گلمان آغاز شده و این طرح حدود ۱۰ درصد پیشرفت عمرانی دارد .

    |

    اجرای قانون جهش تولید مسکن ، قانون مالیات بر خانه های خالی ، مالیات بر عایدی سرمایه ، مالیات بر معاملات مکرر به مرور و به تدریج آثار خود را نشان می‌دهند . این اثرات ابتدا به شکل راکد شدن بازار مسکن است و در نهایت با تداوم اجرای قوانین و تولید مسکن به شکل انبوه و گسترده ، شاهد ...

    |

    چنانچه بانکی بخشنامه بانک مرکزی را نادیده بگیرد و سهمیه تسهیلاتی خود را برای بخش مسکن پرداخت نکند ، قدرت تسهیلات‌دهی‌اش محدود می‌شود. در مقابل بانک‌هایی که به تعهد خود برای پرداخت تسهیلات مسکن عمل کنند قدرت تسهیلات دهی‌شان تقویت خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران