در حال بارگذاری ...
  • تحویل مسکن به افراد ثبت نام کننده در طرح مسکن یکم اولویت اصلی دولت

    دولت در نظر دارد با توسعه حریم شهرها و با تامین زمین و مشارکت جویی توسعه گران بخش خصوصی نسبت به تامین مسکن ارزان قیمت برای مردم اقدام کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس‌جمهور گفت : مردم شریف ایران می‌دانند که سلامت ، امنیت و معیشت به عنوان اقدامات اساسی دولت تدبیر و امید در این مقطع حساس تعریف شده و تامین مسکن به عنوان یکی از مهمترین متغیرهای معیشت شهروندان که نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد خانوار دارد از دغدغه‌های اصلی دولت است .

    حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه ویژه ساماندهی مسکن تامین مسکن نیازمندان واقعی که در طرح مسکن یکم ثبت نام کرده و پول واریز کرده اند را اولویت اول و اصلی دولت عنوان کرد و گفت : حدود ۳۳۰ هزار نفر در این طرح سرمایه گذاری کرده اند که همه تلاش ما این است تا پایان این دولت ، آنها صاحب مسکن مناسب شوند .

    رئیس جمهور همچنین انتخاب مکان مناسب برای احداث شهرک‌های مسکونی جدید را مورد تاکید قرار داد و افزود : در انتخاب زمین و مکان برای ساخت مسکن و احداث شهرک‌های جدید باید با دقت عمل کنیم که امکانات و نیازهای واحد‌های مسکونی از جمله آب و برق و گاز و دیگر نیازمندی‌ها، قابل تامین و در دسترس باشد . دولت با تعریف سه راهبرد اصلی درحوزه تامین مسکن که تولید و عرضه مسکن ، ساماندهی بازار اجاره و کنترل سوداگری در بخش مسکن برای کاهش و مهار التهابات در این حوزه همه تلاش خود را بکار خواهد بست تا با بازدارندگی در این حوزه یک آرامش بخشی و تعادل ایجاد کند .

    رئیس جمهور مسکن را درون زا ترین بخش اقتصاد ایران برشمرد و افزود : با نگاهی دقیق در این حوزه، ایران با برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و مهندسان متبحر و امکانات قابل توجه در تامین مصالح و ابزار ساخت مسکن می‌تواند با برنامه ریزی دقیق ، رونق در این بازار را ایجاد کرده و در عین حال یک اقدام راهبردی در حوزه اقتصاد انجام دهد .

    روحانی با اشاره به اقدام ارزشمند وزارت کشاورزی در اختصاص یک میلیون هکتار از زمین‌های حریم شهرها به ساخت مسکن با همکاری وزارت راه و شهرسازی ، گفت : دولت در نظر دارد با توسعه حریم شهرها و با تامین زمین و مشارکت جویی توسعه گران بخش خصوصی نسبت به تامین مسکن ارزان قیمت برای مردم اقدام کند . از این نظر تکالیف و ماموریت‌هایی برای وزارت راه و شهرسازی تعیین شده تا با برنامه ریزی دقیق و جمع آوری اطلاعات روشن و متقن با مدیریت بازار مسکن که نقش مهمی در جذب سرمایه و هدایت نقدینگی دارد ، ریشه‌های عرضه و تقاضا را شناسایی کرده و مانع از سوداگری و ایجاد بازار کاذب شود .

    روحانی افزود : دولت مقرر نموده است که با تامین زمین و آزاد سازی زمین‌های مازاد دولتی و مشارکت توسعه گران و فعال کردن بخش خصوصی گام‌های مهمی در رونق و توسعه بازار مسکن برداشته و در این مسیر تعریض و توسعه حریم شهرها برای شهرک سازی از جمله سیاست‌های اصلی در این حوزه است که با مطالعات انجام گرفته در شهرهای بزرگ و متوسط طبق ضوابط تعریف شده در حوزه شهرسازی حریم شهرها برای این موضوع توسعه یابد .

    رئیس جمهور در عین حال از دستگاه‌های مرتبط با محوریت وزارت راه و شهرسازی خواست با مطالعه و طراحی یک برنامه مشخص برای توسعه گران فعال و برتر مسکن  که دراین حوزه کارنامه موجه و حسن سابقه دارند ، تسهیلات ، امکانات و امتیاز ویژه در نظر بگیرند تا ضمن تشویق توسعه گران در جذب سایر فعالان  اقتصادی جامعه نیز تاثیر گذار باشد .

    دکتر روحانی در این جلسه پس از دریافت گزارش وزیر راه و شهرسازی درخصوص روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، از اقدامات و تلاش‌های انجام شده از سوی این وزارتخانه برای تامین مسکن مردم قدردانی کرد .

    رئیس جمهور همچنین از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مدیریت مهندس تابش و تلاش همه کارکنان این بنیاد در انجام ماموریت‌های محوله در زمینه تامین مسکن محرومان و همچنین ساخت و بازسازی مسکن آسیب دیدگان از بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله در نقاط مختلف کشور طی سال‌های اخیر تشکر کرد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    از ۴۹۱ هزار و ۴۸۵ واحدی که در دست اجراست به تعداد ۲۴۹ هزار و ۳۰۳ واحد روستایی ، ۲۱۰ هزار و ۹۷۷ واحد شهری و مابقی در سایر پروژه‌ها در دست اجراست که در مراحل پیشرفت فیزیکی مختلفی قرار دارند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    نظرات کاربران