در حال بارگذاری ...
  • پرداخت تسهیلات کمک هزینه ودیعه مسکن به صاحب‌خانه‌ها

    مطابق تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده برای پرداخت این تسهیلات، واحد مسکونی که در اختیار مستاجران قرار دارد باید مطابق با الگوی مسکن باشد ؛ بدین معنا که حداکثر متراژ واحد مسکونی مستاجران تهرانی برای برخورداری از این تسهیلات ، ۷۵ و در سایر شهرهای کشور ۹۰ مترمربع در نظرگرفته شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بانک مرکزی در حال تجزیه و تحلیل نحوه پرداخت تسهیلات کمک هزینه ودیعه مسکن است ، به تشریح برخی از شرایط مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات پرداخت .

    محمد اسلامی به بیان جزییاتی از تسهیلات کمک‌هزینه ودیعه مسکن پرداخت و گفت : قرار شده است ، کمیته تامین منابع ستاد ملی مبارزه با کرونا با محوریت بانک مرکزی ، اقدامات لازم در این خصوص را مدنظر قرار دهد و بخشی از منابع ۷۵ هزار میلیارد تومانی که برای مبارزه با کرونا تخصیص داده شده است را برای کمک به مستاجران نیازمند در نظر گیرند .

    او افزود : مطابق تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده برای پرداخت این تسهیلات، واحد مسکونی که در اختیار مستاجران قرار دارد باید مطابق با الگوی مسکن باشد ؛ بدین معنا که حداکثر متراژ واحد مسکونی مستاجران تهرانی برای برخورداری از این تسهیلات ، ۷۵ و در سایر شهرهای کشور ۹۰ مترمربع در نظرگرفته شده است .

    اسلامی نکته مهم دیگر برای پرداخت این تسهیلات را وجود قرارداد رسمی اجاره ، میان موجر و مستاجر خواند و گفت : این تسهیلات پس از نهایی‌شدن به‌عنوان کمک‌هزینه ودیعه مسکن از طریق شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و مستاجران صرفا کارمزد تسهیلات را پرداخت می‌کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، اعضای کارگروه ساماندهی تسهیل گران نظام ساخت و نیروهای جهادی دارای تشکل در جلسه‌ای بر ضرورت استفاده حداکثری از حلقه‌های ...

    |

    امید داریم با حضور آقای محمودزاده پیشرفت قابل توجهی را در مأموریت شرکت در اتمام پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی و همچنین خدمات روبنایی و زیربنایی به نحو مطلوبی شاهد باشیم .

    |

    یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی ، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از اختصاص زمین به نهضت ملی مسکن به میزان بیش از ۶ برابر مسکن مهر خبر داد و گفت : عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به ...

    |

    نظرات کاربران