در حال بارگذاری ...
  • انجام شناسایی خانه های خالی و مالکیت در تهران و استان ها

    احتکار مسکن عملی ناپسند است و با آن برخورد می شود . معتقدیم خانه خالی نباید وجود داشته باشد و باید خانه های خالی به بازار مسکن عرضه شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام شناسایی فردی با مالکیت ۱۹۵ واحد در تهران و نهادی با یکهزار واحد ، گفت : کسانیکه احتکار و سوداگری می کنند دو راه پیش رو دارند ، یا باید واحدهای خود را به بازار عرضه کنند و مالیات نپردازند و یا چنانچه تمایل به عرضه واحدهایشان را ندارند ، باید مالیات آن را بپردازند .

    پروانه اصلانی با تاکید بر اینکه ، واحدهای خالی به تفکیک استان در حال شناسایی است ، گفت : شناسایی خانه های خالی و مالکیت در تهران و استان ها در حال انجام است . به عنوان نمونه در تهران مالکی حقیقی با ۱۹۵ واحد و نهادی با یکهزار واحد ، شناسایی شده است .

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در خصوص آخرین وضعیت بهره برداری از سامانه املاک و اسکان ، توضیح داد : سامانه راه اندازی شده است . به دنبال فرصتی مناسب هستیم تا بعد از عبور از بحران کرونا ، عملیات اجرایی آن را آغاز کرده و در آیینی ، عملکرد و ویژگی های سامانه و خروجی هایی که از سامانه به دست می آید را برای مردم تشریح کنیم . وزارت راه و شهرسازی ، هم اکنون از سامانه استفاده می کند .

    وی با تاکید بر اینکه احتکار و سوداگری مسکن مساله ای است که راهکار آن اخذ مالیات است ، گفت : احتکار مسکن عملی ناپسند است و با آن برخورد می شود . معتقدیم خانه خالی نباید وجود داشته باشد و باید خانه های خالی به بازار مسکن عرضه شود .

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در پاسخ به این پرسش که به رغم ارایه کد رهگیری در زمان نقل و انتقال ، چرا تاکنون صاحبان مالکان خانه های خالی شناسایی نشدند ؟ ، گفت : دیوان عدالت اداری در مقطعی الزام کد رهگیری را برداشت . در عین حال ، کد رهگیری معاملات جدید را نشان می دهد و در خصوص معاملاتی که در گذشته انجام شده این کد ، وجود نداشت . به همین منظور لازم بوده تا مجموعه ای از پایگاه داده های اطلاعاتی که نشان دهنده وضعیت مالکیت ، استفاده از خدمات شهری و سکونت افراد است ، بررسی شوند .

    وی تصریح کرد : پایگاه داده ای کد رهگیری باید ورودی اش در سامانه املاک و اسکان بیاید و سامانه بتواند پالایش کرده و خانه های خالی را شناسایی کند.




    مطالب مرتبط

    طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون بخشی از مشکلاتی را که هم اکنون در بازار اجاره ، زمین و مسکن وجود دارد ، رفع خواهد کرد و به تسهیل گری در بخش اجاره می‌پردازد .

    |

    با توجه به مصوبه شورای‌عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کدپستی انجام شود .

    |

    دلیل اصلی عدم پیشرفت و تکمیل واحدهای مسکن مهر آن بوده که دولت در گذشته در پروژه‌های مسکونی نقش پیمانکار را داشته و همین امر دلیل اصلی تاخیر در تحویل واحدهای مسکونی بوده است . در صورتی که اگر خود مردم کارفرما شوند و ما بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی‌سازی استفاده کنیم سرعت اجرای ...

    |

    برنامه امسال برای واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت واگذاری زمین به ۷۰ هزار متقاضی بوده که هم‌اکنون بیش از ۷۰ هزار قطعه واگذاری و بیش از ظرفیت انجام شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره بازرسی ، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از پاسخگویی به ابهامات ، سوالات و ...

    |

    نظرات کاربران