در حال بارگذاری ...
  • بازدید مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری و نمایندگان مجلس از مناطق حاشیه‌نشین زابل

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، روز سه‌شنبه ، هفتم مردادماه به زابل سفر کردند تا از مناطق حاشیه‌نشین و طرح‌های بازآفرینی در این منطقه بازدید کنند .

    مهدی عبوری با همراهی علی نیکزاد ، نایب رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سفری یک روزه به استان سیستان و بلوچستان ، از مناطق حاشیه‌نشین شهرستان زابل از جمله محلات هیرمند شمالی ، معصوم آباد و حسین ‌آباد بازدید کردند .

    براساس آمارهای منتشر شده ، بیشترین آمار حاشیه‌نشینی در کشور مربوط به شهر‌های استان سیستان و بلوچستان است که به فقر شهری ، مشکلات مسکن ، پسماند ، عقب‌ماندگی از نظام آموزشی ، پایین بودن بهداشت مبتلا هستند .

    گفتنی است ، وزارت راه و شهرسازی رفع معضل حاشیه‌نشینی در استان سیستان و بلوچستان را در اولویت خود قرار داده  است و اقدامات بازآفرینی را به صورت پایلوت کشوری در این منطقه اجرا می‌کند .




    مطالب مرتبط

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند .

    |

    بر اساس آخرین آمار ، سال گذشته ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره برداری رسید که انتظار داریم امسال این آمار روند افزایشی داشته و به ۵۰ هزار واحد برسد .

    |

    بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد . همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهرها در حال اجراست .

    |

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    نظرات کاربران