در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۱۶۰۰ میلیارد ریال از اراضی ملی در پلاک اصلی دماوند

    زمین خواری به عنوان یک جرم در تمام کشور رخ می‌دهد اما حجم آن در استان تهران به دلیل ارزش افزوده بالای زمین ، بیشتر از سایر مناطق است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : به همت یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و به دستور دادستان شهرستان دماوند ، ۳۱ فقره رفع تصرف در پلاک ۸۱ اصلی دماوند محقق شد .

    خلیل محبت خواه با اعلام اینکه ۱۶۰۰ میلیارد ریال از اراضی به مساحت ۱۶.۶ هکتار در منطقه دماوند آزاد سازی شد ، اظهار داشت : با تلاش و همت همکاران اداره راه و شهرسازی شرق و یگان های حفاظت اراضی راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی ، با برنامه‌ریزی و پشتکار و حفظ تمام موارد قانونی و اخذ دستور از دادستانی شهرستان دماوند اقدام موثر تخریب ۳۱ مورد دیوار کشی و فنس کشی اجرایی شد .

    وی با بیان اینکه رفع تصرفات زمین خواری یکی از مهم‌ترین چالش‌های وزارت راه و شهرسازی است ، گفت : در این جرم زمین‌های دولتی و اراضی ملی توسط سودجویان حصار کشی و غصب می‌شود و بیشترین آمار مقابله با زمین خواری تهران در شرق استان تهران است .

    محبت خواه گفت : زمین خواری به عنوان یک جرم در تمام کشور رخ می‌دهد اما حجم آن در استان تهران به دلیل ارزش افزوده بالای زمین ، بیشتر از سایر مناطق است . بیشترین تمرکز اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای مقابله با تصرفات و زمین خواری در ناحیه شرق تهران است و در اجرای این امر همکاری بسیار خوبی با دستگاه‌های نظارتی و نیروی انتظامی و قضایی برقرار شده و در طی ۵ ماه گذشته چندین عملیات رفع تصرف و تخریب انجام گرفته است .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی این آزادسازی‌ها ۱۵ همت بوده است که امیدواریم با هوشیاری یگان حفاظت از اراضی و واحد حقوقی این موفقیت‌ها در سال ۱۴۰۳ نیز مستمر و مداوم باشد .

    |

    به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی ، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان رصد می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع مورد بررسی و پیگرد قضائی قرار می‌گیرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از اجرای ۲۶۵۴ واحد مسکن حمایتی در شهرهای دماوند ، ملارد ، رباط کریم و اسلامشهر خبر داد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت : مشاوران املاک تا پایان روز جاری فرصت دارند مجوزهای کاغذی خود را به الکترونیک (شناسه ...

    |

    در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌ می‌دهد .

    |

    نظرات کاربران