در حال بارگذاری ...
  • افتتاح پروژه ٣٣۶ واحدی بازآفرینی شهری اراک با حضور وزیر راه و شهرسازی

    این پروژه ٣٣۶ واحدی از مصادیق بازآفرینی است و باید از مبتکران این ایده قدردانی کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی در قالب طرح اقدام ملی مسکن خبر داد .

    محمد اسلامی در جریان سفر امروز خود به استان مرکزی با حضور در مراسم افتتاح پروژه ٣٣۶ واحدی بازآفرینی شهری اراک ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و همچنین روز خبرنگار اظهار داشت : باعث خوشحالی است که شاهد زندگی مردم در این پروژه ٣٣۶ واحدی هستیم . موضوع مهم در طرح بازآفرینی شهری این است که کار پیوسته ، با برنامه و منسجم انجام شود تا از طریق آن شاهد هیچ حاشیه نشینی ، بافت فرسوده و ناکارآمد در کشور نباشیم .

    وی تصریح کرد : این پروژه ٣٣۶ واحدی از مصادیق بازآفرینی است و باید از مبتکران این ایده قدردانی کرد . همچنین از شرکت های انبوه ساز که تحت کنسرسیوم آرمان این پروژه را انجام و مقررات ملی را رعایت کردند باید سپاسگزار باشیم . برای وزارت راه و شهرسازی سازی مهم است که واحدهای فرسوده و ناکارآمد و ناپایدار به واحدهای پایدار و مقاوم منتقل شوند و فازچهار هم با سرمایه در گردش هر چه سریع‌تر شکل بگیرد .

    وی افزود : امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد این باشیم که در این منطقه بافت ناکارآمد وجود نداشته باشد و واحدهای مقاوم شده دارای سرانه لازم برای زندگی باشند .

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی اظهار داشت : امروز با حضور در این استان شاهد شروع بیش از ۲۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی بودیم . امیدواریم این استان که می‌تواند پیشتاز در رفع نیاز مسکن جامعه خودش باشد به زودی دغدغه مردم را در این خصوص برطرف کند . انتظار داریم مجموعه این پروژه‌ها در استان مرکزی ٢ اتفاق مهم را رقم بزند .

    وی ادامه داد : یک اتفاق اعتماد مردم و قبول این باور است که دولت با اهتمام ویژه برای تولید مسکن آنها وارد میدان شده و نقش آفرینی می کند . در این زمینه هیچ تردیدی برای پیشرفت این پروژه ها وجود ندارد و این شروع برای نهضت خانه سازی در کشور است . از طرف دیگر انبوه‌سازان هستند که باید با اقتدار وارد کار شده تا اعتماد ما و مردم به آنها تحکیم شود تا خانه هایی با کیفیت ساخته شده و با داشتن معماری مناسب ایرانی - اسلامی از سرانه لازم برای رضایت هموطنان برخوردار باشد .




    مطالب مرتبط

    یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی ، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان ...

    |

    هزینه‌ای که مسکن در سبد خانواده دارد بالاترین هزینه است و تلاشی که توسط همه دستگاه‌ها برای خانه‌دار شدن مردم صورت‌می‌گیرد قابل‌تقدیر است و بدانند اجر بزرگ و پاداش عظیم نزد پروردگار دارند .

    |

    صندوق ملی مسکن به‌عنوان نهاد مالی در حوزه تأمین مالی مسکن کشور ، در کنار استفاده از منابعی مانند آورده متقاضیان ، منابع بانکی و تسهیلات دولتی ، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی مانند صندوق‌های املاک و مستغلات و مسکن و ساختمان اقدام به جذب سرمایه‌های خرد خواهد کرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از اختصاص زمین به نهضت ملی مسکن به میزان بیش از ۶ برابر مسکن مهر خبر داد و گفت : عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به ...

    |

    نظرات کاربران