در حال بارگذاری ...
  • افزایش تسهیلات نوسازی در محدوده های مصوب سکونتگاه های غیررسمی به ۲۲۰ میلیون تومان

    انبوه سازان واجد شرایط بدون سپرده گزاری می توانند از این اعتبار بهره برده و کار را شروع کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی تسهیلات در محدوده های مصوب سکونتگاه های غیررسمی به ٢٢٠ میلیون تومان افزایش پیدا کرد .

    مهدی عبوری در خصوص افتتاح پروژه مشارکتی ۳۳۶ واحد بازآفرینی شهری اراک اظهار داشت : این پروژه یکی از پروژه های موفق مشارکتی در دل بافت فرسوده برای جابه‌جایی واحد‌های پرخطر بوده است . در بازدید سال گذشته مقام عالی وزارت قرار شد سهم دولت به صورت تنخواه برای نوسازی بقیه بافت در اختیار استان قرار بگیرد .

    عبوری ادامه داد : در این خصوص در پروژه آرمان های یک ، ٢ و ٣ حدود ١٢٢ واحد آماده بوده تا استان روی آن برنامه ریزی داشته باشد . کار برای آزادسازی ١٧٠ واحد در ۴ هکتار بعدی گام به گام کار پیش می رود تا این محله قدیمی در اراک نوسازی شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در این زمینه با اشاره به ابتکار استانداری استان مرکزی اظهار داشت : با دستور وزیر راه و شهرسازی تسهیلات در محدوده های مصوب سکونتگاه های غیررسمی به ٢٢٠ میلیون تومان افزایش پیدا کرد .

    وی افزود : به این طریق انبوه سازان واجد شرایط بدون سپرده گزاری می توانند از این اعتبار بهره برده و کار را شروع کنند . همچنین در این زمینه در این محدوده های مصوب هزینه های طراحی و نظارت نظام مهندسی ۵٠ درصد کاهش یافته و شهرداری ها صدور پروانه را صددرصد رایگان کردند .




    مطالب مرتبط

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند .

    |

    بر اساس آخرین آمار ، سال گذشته ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره برداری رسید که انتظار داریم امسال این آمار روند افزایشی داشته و به ۵۰ هزار واحد برسد .

    |

    بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد . همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهرها در حال اجراست .

    |

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    نظرات کاربران