در حال بارگذاری ...
  • پرداخت سهم آورده متقاضی در مسکن مهر پرند از سوی دولت

    با توجه به تغییرات قیمتی و تورمی که اتفاق افتاده ، حداکثر مساعدت را انجام خواهیم داد و حتی مواردی که ممکن است اضافه پرداخت باشد ، پرداخت خواهد شد تا بعدا در مورد نحوه بازپسگیری آن تصمیم‌گیری شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت : سهم آورده متقاضی در مسکن مهر پرند به نیابت از متقاضی از سوی شرکت عمران این شهر پرداخت خواهد شد .

    محسن وطن‌خواهی در حاشیه بازدید سرزده قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های مسکن مهر این شهر در یک جمعه کاری ، با اشاره به کمک‌های دولت برای تکمیل هرچه سریع‌تر مسکن مهر گفت : لازم است از کمک‌های شخص وزیر در این مورد تشکر کنم . آنچه در بضاعت وزارت خانه است به سرعت انجام می‌شود و تاکنون وزیر به هرچه گفته عمل کرده است .

    وطن‌خواهی پرداخت نامنظم آورده‌های متقاضیان را علت اصلی تاخیر در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر دانست و افزود : یکی از مشکلات این است که اهرم لازم برای فشار به متقاضیان برای تکمیل آورده را در اختیار نداشتیم . این مساله باعث شده جریان پایدار تامین مالی احداث مسکن مهر وجود نداشته باشد . سه محل برای تامین منابع مالی مسکن مهر وجود دارد : یکی آورده متقاضی است . یکی وام بانک است که بازپرداخت آن به عهده متقاضی است . دیگری نیز کمک های دولت در محوطه سازی است . کمک های مربوط به محوطه سازی انجام شده است . بخش عمده وام بانکی نیز پرداخت شده و بخش کمی از آن مانده که برای پرداخت آن در حال فشار بر بانک مسکن هستیم . بنابراین بخش عمده پولی که هنوز پرداخت نشده ، آورده متقاضی است .

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه دولت امسال در بند ب تبصره ۸ قانون بودجه اجازه داد که در مسکن مهر هزینه شود ، گفت : به همین منظور ، با توجه به عزم دولت برای تکمیل مسکن مهر و با اتکا به مصوبه هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند> بنا شد کل آورده متقاضی به نیابت از طرف متقاضی از سمت این شرکت به عنوان تنخواه پرداخت شود . روز یکشنبه ، صد درصد هزینه باقی مانده پروژه از محل منابع باقی مانده و تهاتر تامین می‌شود . هزینه این کمک مالی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان است .

    وطن‌خواهی در توضیح نحوه پرداخت این کمک مالی گفت : با اخذ تعهد از پیمانکار برای انجام خریدها ، به نسبت صورت وضعیت خرید ، از منابع و یا زمین هایی که در اختیار داریم به سازنده کمک خواهیم کرد . پروژه ها باید از این پس به صورت دو شیفت و سه شیفت فعال باشند . تنها پاشنه آشیل پروژه‌های مسکن مهر منابع مالی بود که تامین شده است و بهانه ای برای پیمانکار باقی نخواهد ماند . به همین دلیل با اطمینان می گویم که امسال مسکن مهر در همان زمانی که آقای وزیر وعده داده اند ، تکمیل خواهد شد .

    این مقام مسئول ادامه داد : با توجه به تغییرات قیمتی و تورمی که اتفاق افتاده ، حداکثر مساعدت را انجام خواهیم داد و حتی مواردی که ممکن است اضافه پرداخت باشد ، پرداخت خواهد شد تا بعدا در مورد نحوه بازپسگیری آن تصمیم‌گیری شود .

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در مورد نحوه بازپرداخت این کمک نیز گفت : بازپرداخت بخشی از این کمک در سهم متقاضی است . به عنوان مثال در یکی از پروژه‌ها ، سهم متقاضیان ۲۲۰ میلیارد تومان است . این ۲۲۰ میلیارد به پیمانکار پرداخت شده و نهایتا از محل آورده متقاضی تسویه خواهد شد . البته با توجه به اینکه ممکن است متقاضی نتواند همه آورده را بپردازد ، این امکان به صورت قانونی وجود دارد که بخشی از این کمک بلاعوض باشد . این مساله حتی در مورد روبناها نیز انجام می‌شود . به عنوان مثال با توجه به گران شدن انشعابات آب و برق ، شرکت به نیابت از مردم پرداخت این هزینه را بر عهده گرفته است .




    مطالب مرتبط

    در بسته افتتاح جدید و در نشستی که با حضور معاون عمرانی استاندار تهران و مدیران عامل دستگاه‌های خدمات‌رسان آب ، برق ، گاز در پرند برگزار شد ، مقرر شده است تا با انجام به موقع اقدامات دستگاه‌های خدمات‌رسان ، حدود ۷۰۰ واحد باقیمانده مسکن مهر تعاونی‌ها و همچنین یکهزار و ۲۰۰ ...

    |

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان، ۴ هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی در استمرار واحدهای نهضت ملی مسکن به بهره ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند با اعلام رفع نواقص مترو و تکمیل مسکن مهر آن شهر جدید  ، گفت : مترو و بیش از ۴۳۰۰ واحد مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط ...

    |

    نظرات کاربران