در حال بارگذاری ...
  • تحویل لیست خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی تا پایان تابستان

    در خصوص شناسایی خانه‌های خالی برآیند فعالیت سامانه‌های مختلف کنار هم گذاشته می‌شود و سپس با ارسال پیامک و تایید و یا عدم تایید در خصوص خالی بودن و یا نبودن یک واحد در خصوص اخذ مالیات تصمیم‌گیری می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه لیست خانه‌های خالی تا پایان تابستان به سازمان امور مالیاتی تحویل می‌شود ، گفت : زمین ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تاکنون توسط بخش خصوصی تامین شده است .

    محمود محمودزاده در خصوص شناخت واحدهای خالی و اخذ مالیات از خانه‌های خالی به منظور بخشی از راهکارهای دولت برای ایجاد تعادل در بازار مسکن ، از اعلام آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای این مهم در کشور خبر داد و گفت : شناخت واحدهای خالی در سامانه بر اساس هوش مصنوعی در حال شناسایی است .

    معاون مسکن و ساختمان ارسال پیامک را به مالکان واحدهای خالی ، اقدامی پایانی به منظور خوداظهاری برشمرد و توضیح داد : موضوع ارسال پیامک به مالکان واحدهای خالی شناسایی شده، اقدامی است که به منظور خوداظهاری انجام می‌شود . در واقع شناسایی بر اساس اطلاعات موجود در سامانه‌ها انجام می‌گیرد . در مرحله آخر چون ممکن است بعد از ثبت اطلاعات، نقل و انتقال و یا واگذاری انجام گرفته باشد ، پیامکی برای مالک ارسال می شود تا خالی بودن و یا خالی نبودن واحد تایید شود.

    محمودزاده ادامه داد : با ارسال پیامک به مالکان واحدهای خالی، شناسایی نهایی خانه ها انجام می شود و پس از قطعی شدن آنها لیست به سازمان امور مالیاتی ارایه خواهد شد . شناسایی خانه های خالی توسط وزارت راه و شهرسازی بر اساس اطلاعات موجود در حال انجام است و بر اساس قول وزارت راه و شهرسازی ، این لیست در پایان تابستان به سازمان امور مالیاتی ارایه خواهد شد .

    محمودزاده در خصوص راهکارهای دولت برای شناسایی تخلفات در خصوص اظهار نادرست برای خالی نبودن برخی واحدهای مسکونی ، اعلام کرد : مجموعه حاکمیت ؛ دولت ، مجلس و نهادهای برنامه‌ریز و سیاستگذار ، به این جمع‌بندی رسیده‌اند که خلاء اطلاعاتی راجع به سکونت و فعالیت وجود دارد . قانون جدیدی که در مجلس مراحل تصویب را می‌گذراند این است که همه افرادی که در شهرهای مختلف ساکن هستند موظف هستند آدرس سکونتی خود را در سامانه ثبت کنند . با این راهکار ، به نوعی پیوند بین کدملی سرپرست خانوار و کدپستی آن محل و واحد مسکونی برقرار می شود و با این تدبیر ، یک فرد نمی‌تواند دو اقامتگاه داشته باشدو جلوی اینکار صوری گرفته می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ، اخذ کد رهگیری را از دیگر موارد صحت سنجی در خصوص واحدهای خالی برشمرد و گفت : در خصوص شناسایی خانه‌های خالی برآیند فعالیت سامانه‌های مختلف کنار هم گذاشته می‌شود و سپس با ارسال پیامک و تایید و یا عدم تایید در خصوص خالی بودن و یا نبودن یک واحد در خصوص اخذ مالیات تصمیم‌گیری می‌شود .

    وی در خصوص احتکار مسکن و اخذ مالیات بیشتر از احتکار کنندگان مسکن ، گفت : این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است . مسکن محل سکونت خانوار است و هیچ دستگاه حقوقی نباید مسکن داشته باشد مگر آنکه واحدهای حقوقی استفاده‌های سازمانی داشته باشند . بدین معنا حتی یک شرکت بازرگانی که تعدادی منزل مسکونی به عنوان ذخیره سرمایه نگهداری می کند ، موردتایید نیست و بزرگترین ابزار برای این موضوع مالیات است . طبیعی است که افراد حقوقی باید ضرایب بالاتری را نسبت به افراد حقیقی داشته باشند با این هدف که این واحدها زودتر به بازار ارائه شود .

    محمودزاده در ادامه گفتگوی خود با اعلام اینکه تکمیل واحدهای مسکونی مهر و همچنین طرح اقدام ملی مسکن به منظور تولید مستمر مسکن ، اخذ مالیات بر خانه های خالی مجموعه ای از راهکارهای دولت برای تعادل در بازار مسکن است ، گفت : هم‌اکنون در وزارت راه و شهرسازی موضوع تولید مستمر مسکن به شکل جدی در حال پیگیری است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ، ادامه داد : زمین بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی توسط بخش خصوصی تامین شده است . واحدهای تمام شده و نیمه تمام بیش از ۵ تا ۶ هزار واحد تاکنون معرفی شد . بنابراین کنار دولت بخش خصوصی را نیز برای ورود به این عرصه تقویت کردیم .




    مطالب مرتبط

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عملیات اجرایی آماده‌سازی معابر سایت نهضت ملی مسکن گرمسار صبح امروز پنجشنبه با حضور معاون مسکن و ...

    |

    این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

    |

    در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    |

    در حوزه احداث مسکن بعد از انقلاب اسلامی طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی ...

    |

    نظرات کاربران