در حال بارگذاری ...
  • تحقق نیمی از اهداف طرح بازآفرینی شهری در چهارمحال‌ و‌ بختیاری

    شهرکرد به‌عنوان مر کز استان دارای ۱۷ طرح مدون در سه محله با عنوان بافت ناکارآمد شهری به مساحت حدود ۴۰۰ هکتار و یک منطقه بافت فرسوده به مساحت ۸۶ هکتار است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت : تاکنون ۵۰ درصد اهداف طرح بازآفرینی شهری در استان محقق شده است و از این لحاظ چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های برتر کشور است .

    ابراهیم علیرضایی افزود : هم‌اکنون ۱۱ محله در پنج شهر استان چهارمحال و بختیاری دارای بافت‌های ناکارآمد شهری و فرسوده است و ۳۴ طرح بازآفرینی در ۶۰۱ هکتار بافت این محلات در حال اجرا وتعدادی از آن‌ها نیز به‌‌زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت .

    او اعتبار مصوب برای طرح‌های بازآفرینی شهری استان را ۴۰۰ میلیارد ریال خواند و افزود : امیدواریم در سال آینده بتوانیم اعتبارات بیشتری را در این خصوص جذب کنیم .

    معاون مسکن راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ، هچنین میزان اشتغال‌زایی این طرح در استان از سال ۹۷ تاکنون را حدود ۲۳۲ نفر به‌‌صورت مستقیم و ۶۹۲ نفر به‌‌صورت غیرمستقیم عنوان کرد و گفت : با توسعه این طرح و افزوده شدن دو شهر به شهرهای دارای طرح بازآفرینی در استان در آینده نزدیک و تمرکز بر ساخت واحدهای مسکونی ، به‌طور قطع اشتغال‌‌زایی طرح نیز افزایش خواهد یافت .

    علیرضایی با اشاره به اینکه طرح بازآفرینی شهری استان هم‌اینک در شهرکرد ، بروجن ، لردگان ، فارسان و بن در حال اجرا است ، عنوان کرد : شهرکرد به‌عنوان مر کز استان دارای ۱۷ طرح مدون در سه محله با عنوان بافت ناکارآمد شهری به مساحت حدود ۴۰۰ هکتار و یک منطقه بافت فرسوده به مساحت ۸۶ هکتار است .

    او افزود : ایجاد زمین چمن و بازی‌های ساحلی ، ایجاد سنگ‌‌‌فرش ، کف‌‌سازی خیابان ، ایجاد میدان ، احداث خانه سلامت ، احداث پارک محله‌ای و فضای سبز از جمله مواردی است که در قالب احیای بافت‌های فرسوده شهری استان با همکاری شهرداری‌ها ، بخش خصوصی و سایر دستگاه‌های عضو ستاد در حال اجرا است .

    گفتنی است ، استان چهارمحال و بختیاری با وسعتی برابر ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر دارای بیش از یک هزار هکتار بافت ناکارآمد میانی و ۴۶۲ هکتار بافت سکونتگاه‌‌های غیررسمی است که به ترتیب ۱۱ و ۳/۸ درصد از کل بافت‌های شهری استان را شامل می‌شود .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین برای اجرای بیش از ۱۸۸ هزار واحد صورت گرفته و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب ، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود .

    |

    در محلاتی که وسعت چندانی ندارند شهرداری‌ها باید از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند و در محلاتی که محدوده‌های مورد عمل از وسعت بالایی برخوردار هستند می‌بایست از طریق شهرداری‌های نواحی اقدام شود تا ظرفیت گروه‌های جهادی ، دانشگاهی ، انبوه سازان ، کارگزاران ...

    |

    در دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۳۲۳ واحد نوسازی شده و ۸۱۷ پروانه نوسازی صادر شده‌ است .

    |

    نظرات کاربران