در حال بارگذاری ...
  • ساخت و تکمیل ۹۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت دوازدهم

    در حال حاضر از ۵۰۰ هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر ، حدود ۶۸ هزار واحد نیمه تمام را در حال ساخت داریم که پرونده آن به زودی بسته می‌شود . با افتتاح بقیه واحدها به زودی جشن اختتامیه مسکن مهر را در استان‌ها برگزار می‌کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی گفت : ۹۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت دوازدهم افتتاح خواهد شد که ۵۰۰ هزار واحد آن مربوط به مسکن مهر نیمه‌تمامی است که تکمیل می‌شود .

    محمد اسلامی گفت : ۹۳۰ هزار نفر واجد در سامانه طرح اقدام ملی مسکن پرونده خود را تکمیل کردند که ۴۰۰ هزار نفر واجد شرایط هستند . همچنین تلاش می‌کنیم ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور احداث کنیم .

    وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور تعداد واحدهای مسکونی نسبت به تعداد خانوار بیشتر است ، گفت : اما در نظر داریم برای جامعه هدف که استطاعت خرید خانه‌های موجود را ندارند زمینه خانه‌دار شدنشان را فراهم کنیم .

    به زودی جشن اختتامیه مسکن مهر را برگزار می‌کنیم

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : البته تعداد ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام ، علاوه بر تعداد واحدهای مسکن مهری است که در محاکم پرونده دارند که عمدتا تعاونی بوده و طرف قرارداد با وزارت راه و شهرسازی نیستند و تا زمانی که رای دادگاه برای این پرونده‌ها صادر نشود ، نمی‌توانیم کاری کنیم چرا که خارج از کنترل ماست . در حال حاضر از ۵۰۰ هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر ، حدود ۶۸ هزار واحد نیمه تمام را در حال ساخت داریم که پرونده آن به زودی بسته می‌شود . با افتتاح بقیه واحدها به زودی جشن اختتامیه مسکن مهر را در استان‌ها برگزار می‌کنیم .

    وی در توضیح طرح اقدام ملی مسکن گفت : در ابتدا که اقدام به ثبت نام متقاضیان کردیم برای تحت پوشش قراردادن جامعه کارگری و بازنشستگان با وزارت تعاون ، برای جامعه فرهنگی شاغل و بازنشسته با وزارت آموزش و پرورش و برای شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح با وزارت دفاع و سایر دستگاه‌ها تفاهم‌نامه‌هایی را مبادله کردیم تا منابع و زمین بیاورند و بتوانیم جامعه هدف خود را گسترش دهیم . امروز ۴۰۰ هزار طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور تامین زمین شده‌ و پروژه‌های آن تعریف شده است .

    وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد : تعداد بسیاری از شهرها زمین توسط بنیاد مسکن به مردم واگذار شده یا در حال واگذاری است که به صورت گروهی ، واحدهای خود را می‌سازند . در برخی شهرها خانه‌ها یک طبقه است و در برخی نیز ساختمان‌های دو طبقه چهار واحدی در یک زمین برای چندین خانوار تخصیص داده خواهد شد که توسط بنیاد مسکن مدیریت می‌شود . شماری از استان‌های پیشتاز در طرح اقدام ملی مسکن ، به آستانه تحویل رسیده‌اند و به زودی مسکن ملی را به مردم ارائه می‌دهند . در سایر استان‌ها نیز واحدهای طراحی شده در دست احداث است .

    اسلامی گفت : امروز در شرایطی به سر می بریم که استکبار با تمام قوا و سرمایه تلاش دارد با فرافکنی در خصوص به نتیجه نرسیدن وعده‌ها و انتظارات مردم از دولت و نظام با نشر اکاذیب و القای ناامیدی مردم را مایوس کند و با تولید ناامیدی بتواند انگیزه‌ها و اهداف خود را در جهت گسست مردم با نظام عملیاتی کند . در این شرایط اطلاع رسانی و تحلیل‌های مداوم شما بر اساس اطلاعات دقیق عملکردی و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ، اهدافی که در جهت گسستن پیوند مردم با نظام است را خنثی می‌کند ، یک اقدام مهم جهادی و ارزشمند است که در این مقطع بیش از هر زمان مدیریتی به آن نیازمند هستیم تا با اطلاعات دقیق و اطلاع رسانی درست ، عملکرد جبهه مقابل را خنثی کنیم .

    وزیر راه همچنین به سیاست‌ها و وظایف وزارت راه اشاره کرد و گفت : حجم و گستردگی وظایف این وزارتخانه و ارتباط پررنگ آن با روزمره مردم شرایطی را به وجود آورده است که باعث تلاش‌های شبانه روزی همکاران ما شده است و هرگونه کم کاری موجب تاثیرپذیری بر زندگی مردم می‌شود . رویکرد وزارت راه این است که در اجرای تعهدات خود کوته‌بینی و تعلل نداشته باشیم و با نگاه بلند نظرانه و بلند مدت چرخ حرکت توسعه ملی را با قدرت به حرکت در بیاوریم .

     وی با بیان اینکه بر مبنای سه محور اصلی حرکت می‌کنیم ، ادامه داد : یک محور حوزه «زمین ، مسکن و شهرسازی» است که ساخت و سازها و طرح‌های توسعه بر اساس معیارها و الگوهای ایرانی اسلامی باشد، روی ضوابط شهرسازی و معماری به هنگام و دقیق نظارت و پایش داریم تا از ساخت و ساز بدون توجه به معیارهای شهرسازی پیشگیری شود . ما نسبت به دغدغه‌هایی که در شهرسازی موجب کاهش کیفیت زندگی مردم می‌شود حساس هستیم و در بحث زمین و مسکن تلاش کردیم مشکلات مردم در شهرهای گوناگون را به موقع چاره‌اندیشی کنیم و پاسخ مشخص برای آنها استخراج کنیم .




    مطالب مرتبط

    بحمد الله با تلاش همکارانم در وزارت راه و شهرسازی در ۹ ماهه ۱۴۰۲ در بخش تولید مسکن طبق اعلام بانک مرکزی رشد این بخش به مثبت ۴.۸ رسید که لازم است برای تأمین مالی پروژه‌ها در سال جدید شاهد همکاری همه جانبه نهادهای پولی و بانکی باشیم .

    |

             

    |

             

    |

    در کشور در حوزه ساخت و ساز تامین مصالح و سایر بخش های مسکن در بخش نیروی انسانی داخلی مشکلی وجود ندارد . بنابراین همکاری با کشورهای خارجی از جمله چین در حوزه سرمایه گذاری و فناوری‌های ساخت انجام می شود . پیشنهاد ما آن است که به منظور کاهش قیمت تمام شده مسکن ، مصالح فولاد و سیمان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۵ هزار و ۲۳۰ واحد تکمیل شده مسکن مهر شهر جدید پردیس در دولت سیزدهم با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و تحویل شد .

    |

    نظرات کاربران