در حال بارگذاری ...
  • افزایش سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم

    این طرح بانک مسکن در عمل طیف انتخاب واحدهای مسکونی برای خرید توسط خانه اولی­ های سپرده­ گذار در صندوق پس‌انداز مسکن یکم را افزایش می‌دهد ، بنابراین چالش کمبود فایل واحدهای مسکونی فروشی در بنگاه­ های املاک از این طریق برای زوج­های جوان تا حدود زیادی رفع می­ شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بانک مسکن اعلام کرد : سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم از ۱۵ سال به ۲۰ سال افزایش پیدا کرد .

    به پیشنهاد بانک مسکن و بر اساس موافقت کمیسیون اعتباری بانک مرکزی ج.ا.ا سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم از ۱۵ سال به ۲۰ سال افزایش پیدا کرد .

    با توجه به این تصمیم و بر اساس ملاحظه­ های مربوط به ضرورت حفظ تعادل منابع و مصارف صندوق و همچنین استطاعت خانه اولی‌ها برای پرداخت اقساط تسهیلات مقرر شد با هدف افزایش قدرت پوششی تسهیلات خرید مسکن یکم سقف عمر بنای آپارتمان­ ها و خانه های مشمول استفاده از این تسهیلات به ۲۰ سال افزایش پیدا کند .

    این طرح بانک مسکن در عمل طیف انتخاب واحدهای مسکونی برای خرید توسط خانه اولی­ های سپرده­ گذار در صندوق پس‌انداز مسکن یکم را افزایش می‌دهد ، بنابراین چالش کمبود فایل واحدهای مسکونی فروشی در بنگاه­ های املاک از این طریق برای زوج­های جوان تا حدود زیادی رفع می­ شود . از طرف دیگر به دلیل اختلاف قیمت قابل توجه بین واحدهای مسکونی با عمر بنای بالای ۱۵ سال و آپارتمان­ های با سن ساختمانی کمتر ، اثر تسهیلات مسکن یکم بر پوشش هزینه خرید خانه اولی­ ها افزایش پیدا می­کند .

    بانک مسکن معتقد است در شرایط کنونی اقتصادی تامین اعتبار مورد نیاز برای حل مشکل مسکن خانه اولی­ ها به عنوان یک ضرورت ملی باید در اولویت باشد و بانک تخصصی مسکن از همین رو گشایش تازه ­ای برای پرداخت تسهیلات مسکن یکم به زوج ­های جوان ترتیب داده است .

    سپرده­ گذاران در صندوق پس­ انداز مسکن یکم به صورت انفرادی در صورت رعایت دو شرط مربوط به میزان سپرده گذاری لازم و طول زمانی پس­ انداز در صندوق چنانچه واجد شرایط باشند در تهران می­ توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان و در شهرهای بزرگ و مراکز استانها تا سقف ۶۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز تا سقف ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود تک رقمی دریافت کنند . در صورت سپرده ­گذاری زوجین به صورت توام سقف این تسهیلات به دو برابر افزایش پیدا می­کند . نرخ سود تسهیلات مسکن یکم در بافت­ های فرسوده ۶ درصد و در سایر مناطق شهری ۸ درصد است .




    مطالب مرتبط

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    در سال گذشته قرارداد تسهیلات ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ همت منعقد شد . در سال گذشته همچنین ۱۳۰ هزار و ۳۷ واحد تسهیلات تعمیر مسکن به مبلغ ۱۴ همت توسط بانک مسکن دریافت کردند .

    |

    با توجه به تاکیدات مکرر رییس‌جمهور مبنی بر کاستن دغدغه‌های مردم در تامین ودیعه مسکن ، بانک مسکن با تمام توان و تلاش خود ، نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) ، مددجویان سازمان بهزیستی کشور و سایر متقاضیان محترم اقدام کرده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد تسهیلات خودمالکی ۱۰۴ هزار و ۶۹ واحد توسط آن بانک از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان ۱۴۰۲ خبر ...

    |

    این تسهیلات در سال‌های گذشته سالانه به ۲۰۰ هزار واحد اختصاص می‌یافت که این رقم در تعداد واحدهای مسکونی نیز به سالانه ۳۵۰ هزار واحد افزایش یافته‌ است .

    |

    نظرات کاربران