در حال بارگذاری ...
  • مشارکت ۱۶ دستگاه در تکمیل اطلاعات سامانه جامع اسکان و املاک

    فقدان همه اطلاعات لازم در این وزارتخانه و مطالبه سنگین مردمی برای راه‌اندازی این سامانه از جمله چالش‌هایی بود که در طراحی سامانه با آن مواجه بوده‌ایم . معاذیر قانونی دستگاه‌های مختلف برای ارائه اطلاعات مورد نیاز سامانه نیز از دیگر چالش‌های مهمی بود که با اخذ مصوبات لازم از هیات دولت و سایر مجوزهای مورد نیاز ، از سر راه برداشته شده‌اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشارکت ۱۶ دستگاه در تکمیل اطلاعات سامانه جامع املاک و اسکان گفت : اجرایی شدن این سامانه از تهاجم سرمایه‌های غیرمولد به بخش مسکن کمک می‌کند .

    محمد اسلامی روز سه‌شنبه ۲۸ مردادماه در جریان اجرایی شدن سامانه جامع اسکان و املاک کشور با اشاره به اینکه امروز به یکی از تکالیف قانونی و لوازم بسیار ضروری مدیریت در حوزه مسکن با تلاش بی‌وقفه همکاران این وزارتخانه و شرکت‌های دانش‌بنیان پشتیبان سامانه جامه عمل پوشانده شد . طراحی و اجرایی کردن این سامانه نه تنها یک تکلیف قانونی که یکی از ضروریات برای برنامه‌ریزی بود تا اطلاعاتی متقن در اختیار داشته باشیم و در سیاستگذاری‌های بخش مسکن بر اساس اطلاعات واقعی حرکت کنیم و همواره بتوانیم از تهاجم سرمایه به بازار مسکن و حبس دارایی‌ها در بخش مسکن جلوگیری کنیم .

    اسلامی در ادامه از چالش‌هایی که وزارت راه و شهرسازی در مسیر طراحی این سامانه پشت سر گذاشته است ، سخن گفت و عنوان کرد : فقدان همه اطلاعات لازم در این وزارتخانه و مطالبه سنگین مردمی برای راه‌اندازی این سامانه از جمله چالش‌هایی بود که در طراحی سامانه با آن مواجه بوده‌ایم . معاذیر قانونی دستگاه‌های مختلف برای ارائه اطلاعات مورد نیاز سامانه نیز از دیگر چالش‌های مهمی بود که با اخذ مصوبات لازم از هیات دولت و سایر مجوزهای مورد نیاز ، از سر راه برداشته شده‌اند .

    او با اشاره به اینکه با همه چالش‌ها، این سامانه طراحی شد ، از نقش‌آفرینی ۱۶ دستگاه مختلف در تحقق اهداف آن خبر داد و گفت : این بانک ، یک بانک اطلاعاتی قابل اعتماد است که با گسترش حوزه نفوذ آن به سراسر کشور ، کل واحدهای مسکونی شناسایی و در سامانه ثبت می‌شود . مطابق اطلاعاتی که تا امروز گردآوری شده است ، دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار در کشور مالکیت بیش از یک واحد مسکونی را در اختیار دارند .

    او گفت : پیامک‌هایی که از امروز به این دست از مالکان فرستاده می‌شود ، وضعیت این واحدها را پس از یک فرآیند رفت و برگشت، مشخص خواهد کرد . این اطلاعات پس از بارگذاری در سامانه در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد تا اقدامات بعدی صورت گیرد .

    اسلامی همچنین گفت: ما به تمام کسانی که دارای واحدهای مسکونی خالی یا پروژه‌‌های نیمه‌تمام هستند اعلام کرده‌ایم که اگر واحد خود را به طرح اقدام ملی مسکن عرضه کنند و در اختیار ما قرار دهند تا عرضه در بازار شتاب گیرد، زمین مرغوب شهری در اختیارشان قرار می‌دهیم تا مجددا ساخت و ساز خود را انجام دهند و جریان تولید مسکن تداوم پیدا کند . طراحی سامانه ملی املاک و اسکان افزون بر آنکه پایگاه اطلاعاتی و قدرت تجزیه و تحلیل ما را برای برنامه‌ریزی در بخش مسکن واقع‌بینانه می‌کند، به ما در شناسایی افراد دارای پتانسیل و قدرت ساخت و عرضه مسکن دارند نیز کمک می‌کند تا از این طریق این افراد را نیز در مدار ساخت و تولید مسکن قرار دهیم.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

    |

    با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

    |

    نظرات کاربران