در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۸۸۵۰ مترمربع از اراضی ملی در منطقه جنوب کرمان

    دو هزار مترمربع زمین تجاری و مسکونی به ارزش تقریبی ۹۵ میلیارد ریال در شهرستان رودبار جنوب و ۲۰۰ مترمربع به ارزش تقریبی ۱ میلیارد ریال در شهرستان جیرفت خلع ید شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست یگان حفاظت اداره‌‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از رفع تصرف هشت هزار و ۸۵۰ مترمربع از اراضی ملی در این منطقه خبر داد .

    حسین کمالی اعلام کرد : با حمایت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ۳۶ مورد زمین‌خواری به مساحت هشت هزار و ۸۵۰ مترمربع در جنوب کرمان از دست سود جویان و زمین خواران در جنوب کرمان رفع تصرف شد . بخشی از این رفع تصرف با متراژ ۶ هزار و ۴۰۰ مترمربع و ارزش ۴۲ میلیارد ریال مربوط به شهرستان رودبار جنوب است و ۲۵۰ مترمربع از اراضی تصرف‌‌شده به ارزش ۲ میلیارد ریال مربوط به شهرستان جیرفت است .

    کمالی همچنین ادامه داد : دو هزار مترمربع زمین تجاری و مسکونی به ارزش تقریبی ۹۵ میلیارد ریال در شهرستان رودبار جنوب و ۲۰۰ مترمربع به ارزش تقریبی ۱ میلیارد ریال در شهرستان جیرفت خلع ید شده است .

    او در پایان گفت : یگان حفاظت اراضی با حمایت دستگاه قضایی ، برخوردی قاطع و جدی با متصرفین خواهد داشت و اجازه تصرف اراضی ملی را به سودجویان و زمین‌‌خواران نخواهد داد . شهروندان می‌‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین‌‌خواری با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اراضی اعلام کنند .




    مطالب مرتبط

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

    |

    طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه ، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی ، فوراً ...

    |

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    اقدامات پیشگیری از حیث وضعی ، اجتماعی و فرهنگی بوده و در این رابطه امسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شده است .

    |

    نظرات کاربران