در حال بارگذاری ...
  • بازدید نائب رییس مجلس و معاونین وزیر راه و شهرسازی از پروژه های عمرانی شهرستان تربت حیدریه

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پروژه های مسکن مهر ، بافت فرسوده و بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی در حال احداث شهر تربت حیدریه بازدید کردند .

    قدرت اله ابک با بیان اینکه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی و عمومی از پروژه های مسکن مهر ، بافت فرسوده و بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی در حال احداث شهر تربت حیدریه بازدید کردند ، گفت : در این بازدید میدانی همچنین زنگنه نماینده مردم شریف تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ، رستمی فرماندار تربت حیدریه و جمعی از مسوولین این شهرستان حضور داشتند که ضمن بازدید از پروژه مسکن مهر شهرستان تربت حیدریه ، با تعدادی از ساکنین مسکن مهر این شهرستان دیدار و گفتگو شد .

    نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت : نخستین مشکل سایت مسکن مهر مشخص نبودن متولی آن است و قرار شد تا یک ماه آینده با تحویل زمین به شهرداری ، متولی آن شهردار تربت حیدریه باشد و همچنین مقرر شده تا وزارت راه و شهرسازی بالغ بر۲ میلیارد تومان برای سه پروژه احداث مسجد ، پارک و مدرسه اختصاص بدهند و همچنین برای دیگر نواقص سایت مسکن مهر مقرر شد تا یک میلیارد تومان جداگانه اختصاص یابد .

    در ادامه این سفر همچنین از پروژه بیمارستان در حال احداث شهر تربت حیدریه بازدید به عمل آمد و مقرر شد سازمان مجری ساخت ساختمان های دولتی و عمومی (وزارت راه و شهرسازی) از هفته اول مهرماه تا انتهای آبان ماه سال جاری بصورت فازبندی بخش های مختلف ساختمان اصلی این بیمارستان را به مرور تحویل دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به منظور تجهیز و آماده سازی جهت بهره برداری دهد .

    همچنین در این بازدید از مناطق بافت فرسوده شهر تربت حیدریه بازدید شد و عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : موضوع تامین قیر آسفالت معابر بافت های فرسوده ، تخصیص اعتبار جهت تکمیل برخی پروژه های عمرانی بافت فرسوده و تامین اعتبار جهت ساخت پل در بافت فرسوده را پیگیری خواهد کرد .

    گفتنی است این سفر با هدف بررسی مشکلات پروژه های عمرانی حوزه راه و شهرسازی این شهرستان و اتخاذ تصمیم جهت رفع موانع اجرای آن صورت گرفت .




    مطالب مرتبط

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    سامانه خودنویس در وزارت راه و شهرسازی سامانه‌ای است که مدت ها شروع به کار کرده است و سامانه قراردادهای اجاره است که به صورت رایگان موجر و مستاجر می‌توانند قراردادهایی را بین هم تنظیم و شاهدان امضا کنند و اینکار بدون پرداخت هزینه است و این قراردادها در شوراهای حل اختلاف دارای ...

    |

    شهرهایی که اکنون از رتبه بالایی در نوسازی بافت‌های فرسوده برخوردارند ؛ عمدتا شهرهایی هستند که شهرداری‌های آن‌ها در زمینه نوسازی مسکن بسیار فعال هستند از جمله شهرداری تهران که آمار نوسازی آن نسبت به سال گذشته سه برابر شده است .

    |

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه‌های بازآفرینی خانه تاریخی سرتیپ امینی سدهی ، دوشنبه بازار و سراهای محله در دست ساخت شرکت در محله‌های جوی‌آباد و وازیچه خمینی شهر بازدید و سپس در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان خمینی‌شهر در محل فرمانداری این شهرستان شرکت کرد .

    |

    نظرات کاربران