در حال بارگذاری ...
  • امضا تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و سازمان نقشه‌برداری کشور

    امیدواریم با همکاری سازمان نقشه‌برداری ، ‌بتوانیم از ظرفیت‌های این سازمان در جهت پیشبرد محورها و موضوعات مرتبط حرکت کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و سازمان نقشه‌برداری کشور با هدف همکاری در زمینه‌های مختلف علمی - پژوهشی و فنی - مهندسی با رویکرد مدیریت بحران تفاهم‌نامه همکاری مشترک منعقد کردند .

    این تفاهم‌نامه همکاری در جهت همکاری به‌منظور فراهم‌ ساختن بستر ستادی ، اداری و اجرایی مناسب برای بهره‌گیری بهینه از توان تخصصی کارشناسان، تجهیزات ، دستگاه‌ها ، آزمایشگاه‌ها و امکانات دو مجموعه با رویکرد مدیریت بحران و با هدف اجرای بند ض ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور میان مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و سازمان نقشه‌برداری کشور به امضا رسیده است .

    محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه با اشاره به سابقه بیش از ۴۰ سال فعالیت پژوهشی ، تحقیقاتی و آموزشی مرکز تحقیقات در حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی ، انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان مرکز و سازمان نقشه‌برداری کشور را گام مهمی در جهت اجرای بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران برشمرد و گفت : خوشبختانه ویرایش جدید قانون مدیریت بحران ، نگاه پیشگیرانه‌ را در نظر گرفته است و در بند ۱۴ این قانون اقداماتی که می‌تواند کاهش خطرپذیری را به دنبال داشته باشد در نظر گرفته شده است . تکالیفی بر اساس این قانون بر عهده مرکز تحقیقات قرار گرفته و مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی مکلف است تا در جهت اجرای این تکالیف ، همکاری‌های گسترده‌ای را با دستگاه‌های مرتبط داشته باشد .

    وی افزود : برای اجرا و پیگیری این موضوع باید یک هماهنگی ملی بین دستگاه‌های ذیربط و مرتبط وجود داشته باشد . امروز ما در نقطه‌ای هستیم که باید آن را عملیاتی کنیم . سازمان نقشه‌برداری ، پژوهشگاه زلزله ، ژئوفیزیک و... دیگر سازمان‌های دست‌اندرکار ارکانی هستند که برای محقق شدن آن می‌توانند حضور داشته باشند و ما در حال همکاری و رایزنی هستیم .

    امیدواریم با همکاری سازمان نقشه‌برداری ، ‌بتوانیم از ظرفیت‌های این سازمان در جهت پیشبرد محورها و موضوعات مرتبط حرکت کنیم .




    مطالب مرتبط

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در نشست خبری به تشریح وضعیت پهنه های انتخابی نهضت ملی مسکن پرداخت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اینکه مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد ، از احداث ...

    |

    نظرات کاربران