در حال بارگذاری ...
  • اطلاعات سامانه جامع املاک و اسکان در حال تکمیل است

    هم اکنون به مرحله ای رسیده ایم که یک و نیم میلیون مالکی که بیش از یک واحد مسکونی دارند ، شناسایی شده اند و برای آنها پیامکی ارسال شده است تا در اینباره راستی آزمایی انجام شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اطلاعات سامانه جامع املاک و اسکان در حال تکمیل است از ارسال پیامک به یک و نیم میلیون مالک که دارای بیش از یک واحد مسکونی هستند خبر داد و گفت : قانون اخذ مالیات از خانه های خالی تکمیل‌ و تقلیل شود تا قابلیت اجرایی پیدا کند و موثر واقع شود .

    محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه کمیسیون‌های تخصصی مجلس به خبرنگاران ، گفت : یکی از تکالیف قانونی وزارت راه و شهرسازی این بود که سامانه جامع املاک و اسکان را ایجاد و راه اندازی کند و فرصتی را برای سازمان امور مالیاتی به وجود آورد تا سازمان امور مالیاتی بتواند نسبت به اخذ مالیات از خانه‌های خالی اقدام کند .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با تلاش گسترده ، بهمن ماه سال ۹۸ از سامانه جامع املاک و اسکان رونمایی شد ، افزود : برای آنکه اطلاعات موردنیاز در سامانه بارگذاری شود هماهنگی های لازم با تمامی دستگاه ها انجام شده است . هم اکنون به مرحله ای رسیده ایم که یک و نیم میلیون مالکی که بیش از یک واحد مسکونی دارند ، شناسایی شده اند و برای آنها پیامکی ارسال شده است تا در اینباره راستی آزمایی انجام شود .

    اسلامی ادامه داد : امیدواریم مالکانی که بیش از یک واحد مسکونی دارند و پیامک دریافت کرده اند ، سریعتر پاسخ به پیامک‌ها را بدهند و بتوانیم فاز راستی آزمایی را پشت سر بگذاریم و سازمان امور مالیاتی بتواند بر اساس مفاد قانونی روی آن کار کند .

    عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص دیگر مباحث مطرح شده در کمیسیون تخصص مجلس ، توضیح داد : در کمیسیون بحث این بود که قانون اخذ مالیات از خانه های خالی تکمیل‌ و تقلیل شود تا قابلیت اجرایی پیدا کند و موثر واقع شود . هدف از اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی این است که سرمایه راکد نماند و در سوداگری قرار نگیرد و مسکن از کالای سرمایه‌ای خارج شود . سیاستگذاری شده تا با این روش ها بتوانیم بازار را آرام کنیم و عرضه مسکن فراوانی پیدا کند و بتوانیم تاثیری در پیشبرد عرضه مسکن برای مردم داشته باشیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، اعضای کارگروه ساماندهی تسهیل گران نظام ساخت و نیروهای جهادی دارای تشکل در جلسه‌ای بر ضرورت استفاده حداکثری از حلقه‌های ...

    |

    امید داریم با حضور آقای محمودزاده پیشرفت قابل توجهی را در مأموریت شرکت در اتمام پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی و همچنین خدمات روبنایی و زیربنایی به نحو مطلوبی شاهد باشیم .

    |

    یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی ، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از اختصاص زمین به نهضت ملی مسکن به میزان بیش از ۶ برابر مسکن مهر خبر داد و گفت : عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به ...

    |

    نظرات کاربران