در حال بارگذاری ...
  • کلنگ‌زنی ۳۹۴ واحد مسکونی طرح اقدام ملی شهر جدید عالیشهر در آینده نزدیک

    ۳۹۴ واحد آماده کلنگ‌زنی است که پروانه‌‌ها از سوی شهرداری صادر و قراردادها منعقد شده است ؛ از این تعداد ۱۸۰ واحد به مسکن یکم که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند اختصاص داده شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر از آماده‌شدن شرایط برای آغاز عملیات اجرایی ۳۹۴ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در این شهر جدید خبر داد .

    جلسه شورای تامین مسکن استان بوشهر با حضور گراوند ، استاندار بوشهر و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار و آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید عالیشهر بررسی شد .

    علی مقاتلی ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر با بیان اینکه سهمیه عالیشهر از طرح اقدام ملی مسکن در مجموع دو هزار و ۲۵۰ واحد است ، گفت : هزار و ۵۰۰ نفر طی دو مرحله برگزاری ثبت‌‌‌نام طرح اقدام ملی ثبت‌نام  صورت گرفته و به‌‌تازگی از میان ثبت‌‌نام‌‌شدگان حدود هزار نفر نیز که به اشتباه شهر بوشهر را انتخاب کرده بودند از طریق اداره کل راه و شهرسازی به سمت شهر جدید عالیشهر هدایت شده‌‌‌اند .

    او افزود : علی‌رغم پیام‌‌ها و تاکید‌‌های بسیار ، متاسفانه آن چیزی که برنامه‌ریزی‌ و به ما تکلیف شده ، پیش نرفته است و با تمام این موارد ، فرصت نهایی به متقاضیان داده شده است که تا پایان شهریورماه نسبت‌‌ به بارگذاری مدارک و آورده خود اقدام نمایند ، در غیر این‌‌صورت از طرح اقدام ملی حذف خواهند شد . از حدود هزار و ۵۰۰ واحدی که شهر جدید عالیشهر طی دو مرحله  ثبت‌‌نام سهمیه داشته است تاکنون ۲۰۰ نفر  افتتاح حساب صورت گرفته و ۶۵ نفر واریز وجه را انجام داده‌‌اند .

    او ضمن تقدیر از همکاری شهردار شهر جدید عالیشهر با شرکت عمران و سرمایه‌‌گذاران این بخش گفت : ۳۹۴ واحد آماده کلنگ‌زنی است که پروانه‌‌ها از سوی شهرداری صادر و قراردادها منعقد شده است ؛ از این تعداد ۱۸۰ واحد به مسکن یکم که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند اختصاص داده شده است .

    مقاتلی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود سه برابر متقاضی موثر عملیات اجرایی طرح اقدام ملی در شهر جدید عالیشهر شروع شده است ، اضافه کرد : از این تعداد ۹۶ واحد مرحله آرماتوربندی انجام شده و به‌زودی آماده بتن‌ریزی خواهد شد . اولین فراخوان ۷۰۰ واحد به‌‌صورت طرح و ساخت گذاشته شده بود که به دلایل مشکلات سامانه‌ای منتفی شد و دومین فراخوان به تعداد ۷۴۰ واحد نیز مجدد برگزار می‌‌شود که از این طریق ، سرمایه‌گذاران مسکن به‌‌صورت طرح و ساخت انتخاب و پس از انعقاد قرار داد عملیات اجرایی آغاز می‌شود .

    او ادامه داد : بر اساس تفاهم‌‌نامه انجام‌‌شده توسط وزارتخانه راه و شهرسازی و آموزش و پرورش ۶۰۰ واحد سهمیه برای فرهنگیان در شهر جدید عالیشهر تخصیص داده شده است که از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر ثبت‌‌نام کرده‌‌اند و در مرحله پالایش هستند . با مکاتبات انجام‌شده مقرر شده مابقی اسامی نیز هرچه سریعتر جهت پالایش اعلام شوند . از اتقاقات خوب طرح اقدام ملی که در حال عملیاتی شدن است این است که ابتدا افراد با توجه به واریز وجه انجام‌‌شده و به‌‌ترتیب زمان، واریز طبقه‌‌بندی و انتخاب واحد صورت می‌‌گیرد و دوم اینکه افراد می‌‌توانند از طریق سامانه ، روند و پیشرفت فیزیکی پروژه خود را رصد کنند .




    مطالب مرتبط

    بر اساس برنامه ابلاغی ۶۴ هزار واحد مسکونی در تمامی حوزه‌های شهری ، روستایی ، بافت فرسوده و خود مالک در تعهد استان بوده است که با تامین زمین و تخصیص به تمامی متقاضیان حائز شرایط ، بیش از تعهد استان ، مسکن سازی خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار بوشهر ضمن ابلاغ مصوبه شورا در خصوص مغایرت اساسی طرح تفصیلی با ...

    |

    ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های خدماتی در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان از محل منابع صندوق ملی مسکن در قالب یک سوم سهم وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته است . این اعتبار به شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان پرداخت شده است .

    |

    نظرات کاربران