در حال بارگذاری ...
  • تلاش برای آماده‌سازی ۲۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس برای افتتاح در آبان‌ ماه

    همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم ، برای تحویل واحدها به متقاضیان نباید منتظر افتتاح رسمی بود و با توجه به گرفتاری مردم باید هرچه سریعتر واحدها را به متقاضیان و مالکان تحویل دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر از تلاش برای آماده‌سازی ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید پردیس برای افتتاح در آبان‌ماه خبر داد .

    احمد اصغری‌مهرآبادی از پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید پردیس در فازهای هشت ، دو ، پنج شمالی ، ۹ قدیم و ۱۱ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه‌ها قرار گرفت .

    او در این بازدید که با همراهی مهدی هدایت ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس انجام شد ، وضعیت مسکن مهر پردیس را مناسب ارزیابی کرد و گفت : کارها در پردیس روند خوبی دارد و با این روند ، اطمینان داریم به‌ جز پروژه‌هایی که امسال شروع شده است ، مابقی پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال به اتمام خواهد رسید .

    مهرآبادی با اشاره به اینکه تا به امروز ۴۵ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس تکمیل و به مردم تحویل داده شده است ، گفت : ۱۴ هزار واحد مسکن مهر نیز آماده افتتاح است و تا پایان آبان‌ماه قطعا هفت هزار واحد دیگر آماده افتتاح خواهد شد .

    او خطاب به دست‌اندرکاران مسکن مهر در سراسر کشور گفت : همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم ، برای تحویل واحدها به متقاضیان نباید منتظر افتتاح رسمی بود و با توجه به گرفتاری مردم باید هرچه سریعتر واحدها را به متقاضیان و مالکان تحویل دهند .

    مهرآبادی افتتاح بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن مهر را در آبان‌‌ماه جاری نوید داد و با بیان اینکه آماده‌سازی این تعداد واحد ، بی‌نظیر است ، ابراز امیدواری کرد : افتتاح این واحدها با حضور مقامات ارشد کشوری در آبان ماه انجام شود . در سطح کشور چیزی در حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام به استثنای واحدهایی که مشکلات حقوقی دارند وجود دارد ؛ همچنین برای واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر خوشبختانه اکنون مشتری داریم و با توجه به اینکه منابع مسکن مهر برای تکمیل تعدادی از واحدها کافی نیست، برخی را نیز به طرح اقدام ملی وارد کرده‌ایم . بنابراین برای تکمیل این واحدها به استفاده از منابع طرح اقدام ملی مسکن روی آورده‌ایم و قطعا این واحدها نیز به‌‌زودی تکمیل می‌شوند .

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در خصوص اخذ مابه‌التفاوت ۲۰ میلیون‌تومانی توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس در هنگام نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر نیز توضیح داد و گفت : قطعا هیچ مبلغی بدون ضابطه و قانون از مردم اخذ نمی‌شود ؛ از سال ۱۳۹۱ که قیمت‌ها به دنبال تحریم‌های ظالمانه افزایش پیدا کرد ، دستورالعمل‌هایی برای جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی تهیه شد . در دولت یازدهم و در دی‌ماه سال ۱۳۹۳ نیز دستورالعمل دیگری تهیه شد که به رونق ساخت‌‌‌و‌‌‌ساز مسکن مهر کمک کرد . از سال ۱۳۹۷ که موضوع افزایش قیمت‌ها مجددا بر ساخت‌و‌‌سازها اثر گذاشت در شورای مسکن کشور تصمیم گرفتیم که مابه‌التفاوت نصبیات را با تایید شورای مسکن استان‌ها محاسبه و پرداخت کنیم. پس از این تصمیم استان‌ها از کافی نبودن این مابه‌التفاوت خبر دادند و نهایتا شورای مسکن تصمیم گرفت که این افزایش‌ها در آن شورا مصوب شود تا پروژه‌های ساختمانی تعطیل نشود . این اتفاق در شهر جدید پردیس نیفتاد و شرکت عمران از محل منابع دولتی ، تسهیلات بانکی و فروش و تهاتر اراضی تلاش کرد تا پروژه‌ها را تکمیل کند اما با توجه به مکفی نبودن این منابع با توجه به تصمیم شورای مسکن تصمیم گرفته شد ، خریداران جدید در زمان نقل و انتقال ، بخشی از هزینه‌هایی که برای ساخت مسکن مهر پرداخت شده است را به شرکت عمران پرداخت کنند تا روند تکمیل سایر پروژه‌های باقی‌مانده تسریع شود .

    او با اشاره به اینکه دولت همواره بخش عمده افزایش قیمت‌های مربوط به ساخت‌و‌‌ساز واحدهای مسکن مهر را تحمل و تقبل کرده است ، عنوان کرد : دریافت این مابه‌التفاوت به پشتوانه مصوبه شورای مسکن انجام شده و نکته مهم در مورد آن این است که از متقاضیان ساکن در واحدها که قصد خرید و فروش ندارند، هیچ مبلغی جدیدی اخذ نمی‌شود .




    مطالب مرتبط

             

    |

             

    |

           

    |

    در شهر جدید پردیس ۸۴ هزار و ۱۷۲ واحد مسکن مهر از سال ۹۰ آغاز شد که حدود ۳۰ هزار واحد آن برای تکمیل و اجرا به دولت سیزدهم محول شد .

    |

    در خصوص مسکن مهر با تمیهداتی که در نظر گرفته‌ایم تلاش خواهیم کرد تا تمامی موارد به شکل اینترنتی برای متقاضیان پیگیری و اطلاع‌رسانی شود .

    |

    نظرات کاربران