در حال بارگذاری ...
  • معرفی ۱۲۰ هزار نفر متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن به بانک‌ها

    مقرر شد تا در کنار بانک مسکن ، سایر بانک ها با تمامی قدرت خود در حوزه مسئولیتی بخش مسکن کمک دهنده باشند و تعداد بیشتری از متقاضیان برای اخذ تسهیلات مسکن ، پوشش داده شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از آمادگی بانک ها برای پرداخت تسهیلات به بخش مسکن خبر داد و گفت : بر اساس آخرین آمار ۱۲۰ هزار متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک ها معرفی شدند که تاکنون تسهیلات به ۱۲ هزار متقاضی پرداخت شده است .

    محمد اسلامی در خصوص جلسه ای که با بانک ها برای تسریع در پرداخت وام ودیعه مسکن ۲۶ شهریور در ساختمان دادمان برگزار شد ، گفت : در جلسه با بانک‌ها مقرر شد تا بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن و همچنین ارایه تسهیلات به طرح اقدام ملی مسکن ، تسریع داشته باشند تا مستاجران زودتر بتوانند به ودیعه مورد‌ درخواست خود برسند .

    وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص ضمانت های وام ودیعه مسکن اعلام کرد : در جلسه با بانک ها ، مقرر شد تا مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا عمل شود . بدین معنا که برای وام های ۱۵ میلیون تومان بدون ضامن غیر و تنها با ضمانت خود شخص وام گیرنده ، تسهیلات وام مسکن پرداخت شود و برای وام های ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی با یک ضامن ، پرداخت تسهیلات انجام شود .  

    اسلامی توضیح داد : با توجه به مشارکت بانک‌ها در تامین منابع تسهیلاتی طرح اقدام ملی ، مقرر شد جلساتی اختصاصی با هریک از بانک‌ها برگزار شود و در خصوص چگونگی تخصیص منابع و چگونگی پرداخت ، نتیجه ای واحد اتخاذ شود . همچنین مقرر شد تا در کنار بانک مسکن ، سایر بانک ها با تمامی قدرت خود در حوزه مسئولیتی بخش مسکن کمک دهنده باشند و تعداد بیشتری از متقاضیان برای اخذ تسهیلات مسکن ، پوشش داده شوند .

    وی در خصوص آخرین آمار از وام ودیعه مسکن ، گفت : تا امروز بیش از ۱۲۰ هزار نفر به کارتابل بانک معرفی شدند که از این تعداد حدود ۲۱ هزار نفر تشکیل پرونده انجام شده و نزدیک به ۱۲ هزار تسهیلات پرداخت شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در جلسه قرارگاه مسکن از تعداد بیش از ۴۱۸ هزار واحدهای مسکونی روستایی در حال ساخت و اتمام یافته روستایی در ...

    |

    مقرر شد تا سه کارگروه به منظور پیگیری مالی پروژه‌های در حال احداث ، استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان برای اجرای به موقع پروژه‌های در دست ساخت و پیگیری صنعتی‌سازی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای تسریع در اجرای پروژه‌ها و کیفی‌سازی تشکیل شود .

    |

    این تسهیلات در سال‌های گذشته سالانه به ۲۰۰ هزار واحد اختصاص می‌یافت که این رقم در تعداد واحدهای مسکونی نیز به سالانه ۳۵۰ هزار واحد افزایش یافته‌ است .

    |

    در سال گذشته برای تحقق اهداف و افزایش توانمندی مسئولان و همکاران مدیریت‌ها و شعب ، اختیاراتی را به آنها تفویض کردیم و برآنیم تا در سال جدید نیز با تداوم این رویکرد ، اختیارات بیشتری را در چارچوب قوانین و مقررات و در جهت افزایش بهره وری و خدمت رسانی به مشتریان عزیز و انجام ...

    |

    بحمد الله با تلاش همکارانم در وزارت راه و شهرسازی در ۹ ماهه ۱۴۰۲ در بخش تولید مسکن طبق اعلام بانک مرکزی رشد این بخش به مثبت ۴.۸ رسید که لازم است برای تأمین مالی پروژه‌ها در سال جدید شاهد همکاری همه جانبه نهادهای پولی و بانکی باشیم .

    |

    نظرات کاربران