در حال بارگذاری ...
  • انجام مطالعات بافت‌های تاریخی خرم‌آباد و بروجرد به صورت جداگانه

    طراحی شهری محدوده امامزاده جعفر بروجرد ، محله درب دلاکان و پشت بازار از دیگر پروژه‌های ستاد بازآفرینی شهری است که عملیات اجرایی آنها امسال آغاز می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت : مطالعه بافت‌های تاریخی خرم‌آباد و بروجرد به صورت جداگانه انجام خواهد شد .

    رضا خالقی در مورد پروژه‌هایی که در ستاد بازآفرینی استان تعریف شده و عملیات اجرایی آن ها در سال جاری آغاز می‌شود ، بیان داشت : برای امسال ستاد بازآفرینی استان ۱۹ محله هدف در پنج شهرستان خرم‌آباد ، بروجرد ، دورود ، کوهدشت و الیگودرز را برای بازآفرینی شناسایی و مدنظر قرار داده است . برای شهرهای خرم‌آباد و بروجرد سند بازآفرینی و تعیین محدوده‌های ناکارآمد تهیه شده و گونه‌های کارآمد و محدوده بافت‎ها بازنگری می‌شوند .

    مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت : برای مطالعه تعیین محدوده‌های هدف و تدوین سند بازآفرینی شهر خرم‌آباد ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است .

    خالقی اظهار داشت : همچنین برای بازآفرینی محدوده‌های بافت فرسوده و ناکارآمد شهرستان بروجرد همراه با طرح تفصیلی با یک مشاور قرارداد بسته شده تا این دو پروژه را انجام دهد . طراحی شهری محدوده امامزاده جعفر بروجرد ، محله درب دلاکان و پشت بازار از دیگر پروژه‌های ستاد بازآفرینی شهری است که عملیات اجرایی آنها امسال آغاز می‌شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه با همکاری وزارت راه و شهرسازی مطالعه بافت‌های تاریخی خرم‌آباد و بروجرد بصورت جداگانه انجام خواهد شد ، افزود : بر اساس مطالعاتی که داشتیم امسال بیشتر به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سال‎های قبل هستیم و برای امسال خیلی پروژه تعریف نکرده‌ایم .




    مطالب مرتبط

    در خصوص اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در شهرستان باید اولویت بندی بر اساس نیاز مردم منطقه مورد نظر انجام گیرد تا توسعه رفاه اجتماعی را شاهد باشیم و از اجرای طرح‌های فاقد اولویت خودداری گردد .

    |

    بر اساس قانون ، شهرک باید خارج از حریم شهر احداث شود و به طور معمول پنج تا ۳۰ کیلومتر از شهر مادر فاصله دارند .

    |

    مکاتبات و رایزنی‌هایی با منابع طبیعی و مالکان برای تامین زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن داشته‌ایم ، اما چندان موفقیت آمیز نبود . در راستای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن موظف هستیم اراضی که به نهادهای دولتی واگذار شده اما ساخته نشده است ، برگردانیم .

    |

    تا پایان سال حرکت خوبی در بحث واگذاری زمین به متقاضیان جوانی جمعیت انجام خواهیم داد . برای آماده سازی ۵۰۰ هکتار زمین حداقل به ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است .

    |

    از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون برای بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری استان پروانه نوسازی صادر شد . هدف گذاری ما در سال جاری بر صدور بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروانه نوسازی است .

    |

    نظرات کاربران