در حال بارگذاری ...
  • آزادسازی ۲۵ هکتار از اراضی دولتی در شهر برازجان استان بوشهر

    با توجه به ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی دولت ، این روند همچنان ادامه خواهد داشت و می بایست همه اراضی تصرفی بیت المال برگشت داده شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت : ۲۵ هکتار از اراضی دولتی در شهر برازجان در استان بوشهر از دست متصرفان ، آزاد شد .

    یونس شوقی در این خصوص اظهار داشت : با همکاری مقامات قضایی ، فرمانداری دشتستان ، نیروی انتظامی ، اداره اطلاعات ، اداره کل راه و شهرسازی ، یگان از حفاظت از اراضی دولتی اداره راه و شهرسازی استان و شهرستان ، حدود ۲۵ هکتار از اراضی دولتی رفع تصرف شد که ارزش ریالی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال را دارد .

    شوقی افزود : با توجه به ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی دولت ، این روند همچنان ادامه خواهد داشت و می بایست همه اراضی تصرفی بیت المال برگشت داده شود . شهرستان برازجان ، بیشترین میزان زمین خواری را در استان بوشهر دارد .

    معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در ادامه گفت : اشخاص صرفا نسبت به خرید زمین با سند ثبتی اقدام کرده و قبل از هرگونه خرید اراضی با اسناد عادی ، از ادارات ذیربط از جمله راه و شهرسازی استعلام کنند تا دچار مشکل نشوند ، زیرا معدود افرادی زمین خوار ، از عدم اطلاع مردم سواستفاده کرده و اراضی دولتی که حتی بعضا فاقد کاربری نیز هستند ، به فروش می رسانند که باعث ضرر مالی برای اشخاص شده و سبب ایجاد پرونده های قضایی و انتظامی برای اشخاص متصرف می شود .




    مطالب مرتبط

    نیروهای یگان حفاظت در تمام استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    |

    نظرات کاربران