در حال بارگذاری ...
  • بازدید مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور از آزمایشگاه آکوستیک مرکز تحقیقات

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای همکاری‌های فی مابین مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کل کشور ، معاون امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه از بخش آکوستیک مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی بازدید کرد .

    در راستای همکاری‌های فی مابین مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی  و امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کل کشور ، معاون امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه از بخش آکوستیک مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی بازدید کرد .

    در بازدید علیرضا توتونچی معاون امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه از بخش آکوستیک ، ضمن معرفی تجهیزات و امکانات موجود در این آزمایشگاه ، توانمندی‌های تحقیقاتی و پروژه‌های انجام شده از سوی رئیس بخش آکوستیک تشریح شد .

    با توجه به این که مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و امور نظام فنی و اجرایی در زمینه تدوین ضوابط و به روزرسانی ضوابط مورد استفاده در امور نظام فنی و اجرایی تفاهم نامه و همکاری‌های مستمری را در دستور کار خود دارند ، مقرر شد تا تدوین و بازنگری ضوابط آکوستیکی از قبیل بازنگری مبحث ۱۸ مقررات ملی ساختمان ، تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های کاهش آلودگی صدا ناشی از فعالیت‌های ساختمانی و سایر ساخت و سازها در محدوده شهرها به ویژه کلان شهرها ، تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به طراحی و درجه بندی آکوستیکی ساختمان‌های آموزشی ، مسکونی و اداری و بیمارستان‌ها ، تدوین ضوابط آکوستیکی سالن‌های چند منظوره ، سالن‌های انتظار فرودگاه‌ها و راه‌آهن و ... ، تدوین ضوابط آکوستیکی سیستم های تاسیسات ، فاضلاب ، چیلرها و ... و با همکاری آن سازمان مورد توجه ویژه قرار گرفته و در دستور کار مشترک هر دو سازمان قرار گیرد و در ادامه همکاری‌ها ، این مرکز گام‌های محکم‌تری را در جهت ارائه و به‌روزرسانی ضوابط مرتبط با تامین نیازهای آسایش صوتی ساکنین شهرها و فضاهای مختلف در کنار سازمان امور اجرایی بر دارد .

    همچنین با تاکید دو طرف بر لزوم توجه هر چه بیشتر به مسایل آسایش صوتی افراد در جامعه و واقف بودن بر این نکته که چالش صوت و آکوستیک مسئله بسیار مهمی در صنعت ساخت و ساز کشورمان است ، امید می‌رود با تکمیل اطلاعات و ارائه ضوابط مربوط به این حوزه با همکاری هر دو سازمان ، زمینه اجرایی شدن مبحث ۱۸ و ضوابط مرتبط با آن در صنعت ساختمان کشور فراهم شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به‌ دنبال استقبال جامعه مهندسی از برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی صرفه‌جویی در مصرف انرژی (مبحث نوزدهم مقررات ملی ...

    |

    ضابطه ارزیابی و بهسازی ایمنی در برابر آتش برای ساختمان‌های موجود ، توسط مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تدوین شده که با شماره ضابطه ۹۲۲ از سایت انتشارات این مرکز قابل تهیه است . ابلاغ این ضابطه نیز به عنوان مبحث جدید مقررات ملی ساختمان مراحل نهایی در وزارت راه و شهرسازی را ...

    |

    برخی از حفره‌ها و تونل‌های زیرسطحی در شهر تهران و سایر کلانشهرها قابل شناسایی است و برخی نیز قابل شناسایی نیستند . زیرا عامل به وجود آورنده برخی از آنها ناشی از گسیختگی لوله‌ها و فرسودگی تاسیسات شهری ، مسدود کردن مسیرهای جریان آب و عوامل متعدد است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در بازدید از زیرساخت‌ها و پروژه‌های متنوع ساختمانی و ابنیه فنی سازمان منطقه ...

    |

    خاطرنشان می‌گردد حضور در این وبینار تخصصی رایگان است و به شرکت کنندگان گواهی الکترونیکی الکترونیکی حضور اعطاء خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران