در حال بارگذاری ...
  • رونمایى از سامانه پایش اطلاعات انرژی در ساختمان

    این سامانه برای ثبت اطلاعات و داده های مربوط به کیفیت ساخت ، تجهیزات مرتبط با پوسته ساختمان های جدید و پایش نحوه بهره برداری پس از اجرای راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان های موجود برای ذینفعانی چون سیاستگذاران ، کاربران دولتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در بهیه سازی مصرف انرزی تهیه و راه اندازی شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با حضور وزیر راه و شهرسازى ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازى ، برخى از نمایندگان مجلس شوراى اسلامى ، از سامانه پایش اطلاعات انرژى در ساختمان ، رونمایى شد .

    با حضور نیره فیروز بخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملى استاندارد ، ستارى معاون علمى و فناورى رییس جمهور و رییس بنیاد ملى نخبگان ، محمد اسلامى وزیر راه و شهرسازى ، محمد شکرچى زاده رییس مرکز تحقیقات از سامانه پایش اطلاعات انرژى در ساختمان ، رونمایى شد .

    این سامانه با هدف افزایش کارایى انرژى ساختمان هاى مسکونى و تجارى - ادارى که خود منجر به کاهش انتشار آلاینده هاى محیط زیستى خواهد شد ، رونمایى مى شود .

    سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی در ساختمان

    سامانه شناسنامه انرژی در ساختمان (BEID) یک سامانه تحلیلی و آماری است که با هدف بهبود علمکرد سیستم های انرژی در صنعت ساختمان طراحی شده است . این سامانه برای ثبت اطلاعات و داده های مربوط به کیفیت ساخت ، تجهیزات مرتبط با پوسته ساختمان های جدید و پایش نحوه بهره برداری پس از اجرای راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان های موجود برای ذینفعانی چون سیاستگذاران ، کاربران دولتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در بهیه سازی مصرف انرزی تهیه و راه اندازی شده است .

    سامانه ارزیابی رویکرد انرژی در ساختمان

    سامانه ارزیابی رویکرد انرژی (EAES) در پروژه های ساختمانی در حال احداث در افق چندساله و با پایش مصرف انرژی ، این امکان را فراهم خواهد ساخت تا سیاستگداری های حوزه انرژی ارزشیابی شده و نسبت به برنامه ریزی مجدد و اصلاح راهکارهای مدیریت انرژی در بخش ساختمان بر پایه داده های آماری مناسب اقدامات لازم انجام شود . همچنین میزان کاهش مصرف انرژی و آلاینده های انتشاریافته، منتشر شود .

    مالکان ، سازندگان ، مهندسان طراح و ناظران ، بهره برداران اصلی سامانه ارزیابی رویکرد انرژی در پروژه های ساختمانی هستند . در این سامانه این امکان وجود دارد که با بهره گیری از فرم های ورود اطلاعات ، نرم افزارهای تحلیل انرژی ، تحلیل روشنایی و همچنین انجام کلیه محاسبات بر مبنای مبحث ۱۹ مقررات ملی و کنترل ساختمان ، بتوان مدارک طراحی انرژی ساختمان را در این دوره طراحی و کنترل کرد .




    مطالب مرتبط

    رویکرد اصلی ویرایش جدید ، تمرکز بر افزایش تحقق‌پذیری آن با تمرکز بر ۴ حوزه فنی ، اجرایی ، حقوقی و اقتصادی است . بی‌نقص‌ترین قوانین از نقطه نظر فنی ، بدون وجود بستر مناسب برای تحقق‌پذیری در بخش‌های اجرایی ، حقوقی (ضمانت اجرا) و اقتصادی (توجیه‌پذیر بودن) قادر به دستیابی به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، اولین نشست هم‌اندیشی "راهکارهای عملیاتی نمودن نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، موضوع ماده ٥٢ قانون ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وبینار آشنایی با مدیریت مصرف و تفکیک فرعی انرژی چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ الی ۱۶ در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ...

    |

    رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی خواستار بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های علمی ، پژوهشی و اجرایی موجود در جهت ارتقا تاب‌آوری سازه‌های فولادی کشور شد و استفاده از فناوری‌های نوین و رعایت کامل آیین‌نامه‌های تخصصی در عرصه ساخت‌وساز کشور به ویژه در پروژه نهضت ملی مسکن ...

    |

    متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این دوره از آزمون‌ها به سایت inbr.ir مراجعه کنند و یا از طریق سامانه آزمون های ورود به حرفه مهندسی ثبت نام خود را انجام دهند .

    |

    نظرات کاربران