در حال بارگذاری ...
  • بهره‌برداری از پروژه ۸۰ واحدی بافت فرسوده (حکیم شیروان) تا یک سال آینده

    سال گذشته ، یک میلیارد تومان اعتبار و امسال نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به پروژه بازآفرینی شیروان اختصاص یافت که در حال حاضر ، پیاده‌روسازی شهرک ولیعصر و ۲۰ متری آزادی در حال اقدام است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از بهره‌برداری پروژه ۸۰ واحدی بافت فرسوده "حکیم شیروان" تا یک سال آینده خبر داد .

    سید عبدالمجید نژادصفوی به همراه جدی ، نماینده مردم شیروان ، معاون فرماندار ، معاون شهردار و جمعی از مدیران شهرستانی ، از پروژه‌های مسکن مهر کوی وحدت شیروان ، پروژه پل اسطرخی ، پروژه بازآفرینی روشنایی معابر و ورودی‌های شهر شیروان و بافت فرسوده حکیم شیروان بازدید کردند.

    نژادصفوری با بیان اینکه پروژه بافت فرسوده حکیم شیروان که در این شهرستان متوقف شده بود با پیگیری‌های انجام‌شده در آینده نزدیک آغاز می‌شود ، گفت : پیمانکار متعهد شده است تا حداکثر ظرف یک‌سال، این پروژه را به اتمام رسانده و به مالکان تحویل دهد ؛ در این بازدید همچنین از پروژه پیاده‌روسازی و روشنایی محله زمین کشوری شیروان از محل اعتبارات بازآفرینی بازدید شد .

    وی ضمن بازدید از احداث پل اسطرخی ، این پل را به‌عنوان پل استراتژیک نام برد و افزود : این پل ، گلوگاه و راه ارتباطی بین دو شهرستان مهم استان ، شیروان و اسفراین است ، که با احداث آن ، تردد مردم تسهیل می‌شود و ضمن کاهش هزینه ، زمان سفر ، مصرف بنزین و آلایندگی ، موجب تسهیل در گردشگری و سرمایه‌گذاری می‌شود . پیمانکار ، تعهد کرده است تا پایان فصل کاری ، پل را به انجام برساند و عملیات خاکی این پروژه نیز ادامه پیدا خواهد کرد .

    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی یکی از دلایل توقف این پروژه را تملک آن عنوان کرد و گفت : با پیگیری‌های انجام‌شده، مطالبات مالکان را در اسفندماه سال گذشته و بخشی در فروردین‌ماه سال جاری پرداخت شد ؛ هر چند با تاخیر پیمانکار ، کارگاه را فعال نموده  و به‌زودی این پروژه به اتمام می‌رسد .

    وی ضمن تشکر از پیگیری‌های نماینده محترم مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در راستای تامین اعتبار این پروژه یادآور شد : به دلیل اینکه این پروژه یک پروژه بین شهری است ، باید بر پایه استانداردهای جاده اصلی احداث و اعتبار آن تامین شود .

    نماینده مردم‌‌ شیروان نیز در این بازدید گفت : سال گذشته ، یک میلیارد تومان اعتبار و امسال نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به پروژه بازآفرینی شیروان اختصاص یافت که در حال حاضر ، پیاده‌روسازی شهرک ولیعصر و ۲۰ متری آزادی در حال اقدام است . پروژه ۸۰ واحدی بافت فرسوده حکیم شیروان که از سال‌های گذشته بلاتکلیف مانده بود و پروژه متوقف شده بود با پیگیری‌های انجام‌شده تسهیلات آن توسط بانک مرتبط تایید شده و در کمتر از یک سال تحویل اعضا خواهد شد.

    وی تصریح کرد: پروژه پل اسطرخی که مدتی متوقف شده بود با پیگیری‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان دوباره پیمانکار ملزم به شروع پروژه شد و مقرر شد تا یک ماه آینده این پروژه را تکمیل کند




    مطالب مرتبط

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

    |

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد تعداد ۲۴ پرونده در خصوص درخواست‌های تغییر کاربری ، افزایش سطح اشغال و تراکم جهت احداث واحدهای مسکونی تصمیم گیری شد .

    |

    نظرات کاربران