در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن در تمام نقاط استان اردبیل

    قرار است ۵۵۰ واحد توسط ستاد اجرایی فرمان امام احداث شود و در کنار آن یک هزار و ۴۵۰ واحد توسط تعاونی‌ها شامل نیروهای مسلح ، نیروی انتظامی ، نظام مهندسی و ... اجرا خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن نداریم و زمین مورد نیاز در همه نقاط استان ، تامین شده است .

    محبوب حیدری به تشریح اقدامات و عملکرد اداره‌کل راه و شهرسازی این استان در حوزه مسکن پرداخت و گفت : از سال ۸۸ فاز عملیاتی مسکن مهر همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز شد تا ساخت ۴۱ هزار و ۳۷۸ واحد مسکن در این استان آغاز شود . اجرای هر پروژه در مراحل شروع عملیاتی خود با موانع و محدودیت‌هایی روبرو بود که البته در استان با تلاش راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن ، بانک مسکن ، استانداری و نمایندگان ، روند اجرایی پروژه‌ها شکل مطلوبی داشت ؛ به‌‌‌طوری‌‌که این استان، جزو استان‌های پیش‌‌رو و برتر در احداث مسکن مهر بوده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به تکمیل و تحویل همه واحدهای مسکن مهر در استان اشاره کرد و گفت : با تصمیم وزارت راه و شهرسازی ، مساکن مهر این استان همزمان با سراسر کشور و در تاریخ یکم آبان‌ماه سال جاری ، افتتاح و جشن اختتامیه مسکن مهر برگزار خواهد شد .

    حیدری با بیان اینکه در دو شهرستان گرمی و کوثر ، مساکن مهر فاقد متقاضی بودند ، افزود : در مابقی شهرستان‌های استان ، عملیات احداث و واگذاری مساکن مهر انجام شده و هیچ مشکلی در فرآیند تحویل وجود ندارد . ۱۷۶ واحدی مسکن مهر مشگین‌شهر که در قالب تعاونی بود مشکلاتی داشت و همکاران ما آ‌ن‌ها را برطرف کرده و به‌زودی نسبت‌‌به تحویل و واگذاری آن‌ها اقدام خواهد شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به قصور و سوءاستفاده برخی از تعاونی‌‌ها در فرآیند احداث و واگذاری مساکن مهر اشاره کرد و افزود : پرونده برخی از این تعاونی‌ها به دلیل اختلاف با اعضا به مراجع قضائی ارجاع شد ولی تمامی تعهدات راه و شهرسازی استان اردبیل به صورت کامل به انجام رسیده است .

    حیدری، علت طولانی‌‌شدن پروژه مسکن مهر را تاخیر متقاضیان در پرداخت آورده و مبالغ تعیین‌‌شده اعلام و تصریح کرد : هرچند استان اردبیل در ساخت و تحویل مسکن مهر جزو استان‌های پیش‌رو بوده، اما به‌‌‌دلیل تاخیر پرداخت آورده ، متقاضیان ، هم قیمت تمام‌‌شده واحدها بالا رفته و هم تاخیر در تحویل واحدها را شاهد بودیم . در کنار تاخیر واریزی متقاضیان ،کوتاهی سازندگان و واگذاری پروژه به برخی از اشخاص که توان اجرایی نداشتند از دیگر علل و عوامل تاخیر در تکمیل و تحویل مسکن مهر بوده است .

    واگذاری زمین در اقدام ملی مسکن اغلب رایگان بوده است

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل طرح اقدام ملی مسکن با هدف تامین سرپناه برای جوانان و خانواده‌های نیازمند را یادآور شد و خاطرنشان کرد : با توجه به دغدغه مسئولان کشوری ، وزارت راه و شهرسازی از سال گذشته طرح اقدام ملی مسکن را شروع کرده و در دو مرحله ثبت‌‌‌نام متقاضیان در استان اردبیل انجام شده است.

    حیدری از عقد تفاهم‌نامه برای ساخت مسکن برای نیروهای مسلح ، آموزش و پرورش ، جهاد کشاورزی ، صداوسیما و تعاونی‌های دیگر خبر داد و اظهار کرد : در اغلب موارد زمین مورد نیاز به صورت رایگان تامین شده و تنها در شهر اردبیل که قیمت زمین بالاتر از یک‌‌سوم قیمت ساخت بوده به‌‌صورت اقساط ۱۰ ساله زمین مورد نیاز در اختیار شرکت‌های تعاونی قرار گرفته است .

    وی ، متولیان ساخت مسکن اقدام ملی را بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود : به غیر از شهر اردبیل که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و شرکت‌های تعاونی ساخت واحدها را متقبل شده‌اند در سایر شهرهای استان بنیاد مسکن متولی ساخت است .

    پایان مهرماه آخرین فرصت افتتاح حساب متقاضیان مسکن اقدام ملی

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد : قرار است ۵۵۰ واحد توسط ستاد اجرایی فرمان امام احداث شود و در کنار آن یک هزار و ۴۵۰ واحد توسط تعاونی‌ها شامل نیروهای مسلح ، نیروی انتظامی ، نظام مهندسی و ... اجرا خواهد شد .

    حیدری در مورد ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان اضافه کرد : در استان اردبیل ۱۳ هزار و ۲۴۰ نفر ثبت نام کرده بودند که ۸ هزار و ۶۸۱ نفر از آنها واجد شرایط تشخیص داده شدند .

    وی از ارسال پیامک و سایر اطلاع‌رسانی‌ها برای متقاضیان واقعی مسکن در قالب این طرح خبر داد و تصریح کرد : از این بین دو هزار و ۹۸۲ نفر تشکیل پرونده داده و از این جمع نیز دو هزار و ۹۵۹ نفر اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به ضرب‌العجل تعیین‌‌شده برای واریزی متقاضیان و افتتاح حساب آن‌ها اشاره کرد و گفت : تا آخر مهرماه اگر متقاضیان اقدام به تشکیل پرونده و افتتاح حساب نکنند اسامی آن‌ها حذف شده و نفرات جایگزین معرفی خواهند شد . در همه ۱۰ مرکز شهرستان زمین مورد نیاز برای این طرح تامین شده و تنها در مشگین‌شهر مشکل تامین زمین داشتیم که با همکاری فرماندهی سپاه استان این کمبود برطرف شده و مشکلی برای تحویل زمین و ساخت مسکن اقدام ملی وجود ندارد .

    وی در مورد اولویت انتخاب واحدها برای متقاضیان اظهار کرد : افرادی که اولین واریزی را به حساب بانکی داشته باشند به‌‌عنوان نفرات اول واحدهای خود را انتخاب و تحویل خواهند گرفت .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ، متراژ هر واحد مسکن اقدام ملی را ۹۰ مترمربع و پرداخت اولیه را ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت : با شرایط کنونی (افزایش قیمت‌ها) قیمت تمام‌شده این واحدها ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود که قرار است ۱۰۰ میلیون تومان آن به‌‌‌صورت تسهیلات بانکی پرداخت و ۲۰۰ میلیون تومان نیز در مراحل مختلف و پیشرفت کار دریافت خواهد شد . ۵۵۰ واحد مسکن اقدام ملی شکل عملیات اجرایی گرفته و ۱۴۴ واحد بنیاد مسکن نیز در مرحله فنداسیون است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد : در اجرای این طرح اگر متقاضیان مبالغ و آورده خود را به موقع پرداخت کنند ، پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده بسیاری از واحدها آماده واگذاری شود و از طرفی تکمیل واحدها با تورم موجود به افزایش قیمت‌ها منجر نخواهد شد . طبقات همکف و اول اداره‌‌کل راه و شهرسازی برای مراجعین این طرح پیش‌بینی شده و در کنار آن کارگزاری مسکن نیز نسبت‌‌ به تکمیل پرونده و انجام مراحل اداری و اجرایی در خدمت همشهریان است تا مشکلی از بابت ثبت‌‌نام و تکمیل پرونده به وجود نیاید .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط ...

    |

    اکنون جمعیت شهر جدید مهستان به مرز ۲۰۰ هزار نفر رسیده و انتظار می‌رود ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای استقرار نمایندگی‌های خود در این شهر اقدام کنند .

    |

             

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حامد حاجی گفت : به کمک مردم و انجمن خیرین مسکن ساز موفق شدیم که مسکن احداث کنیم . به همین دلیل خیرین مسکن ساز با مراجعه خود به ...

    |

    موظف هستیم واحدهای مسکونی با کیفیت بالا و استاندارد به مردم و متقاضیان که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند تحویل دهیم و در این موضوع هیچ بهانه ، کم‌کاری و قصور را قبول و تحمل نخواهیم کرد .

    |

    نظرات کاربران