در حال بارگذاری ...
  • تایید طرح جامع شهر جدید تابناک با سقف جمعیتی ۵۴ هزار نفر برای افق ۱۴۲۵

    با عنایت به اعلام نظر وزارت نیرو متناسب با ظرفیت منابع آب قابل تخصیص ، سقف جمعیت‌پذیری طرح برای افق ۱۴۱۵ معادل ۳۲ هزار نفر و برای افق ۱۴۲۵ معادل ۵۴ هزار نفر در محدوده‌ای معادل ۶۷۷ هکتار به تایید رسید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، تصمیم این شورا در خصوص طرح جامع شهر جدید تابناک را به استاندار فارس اعلام کرد .

    فرزانه صادق مالواجرد ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ارسال نامه‌ای به رحیمی ، استاندار فارس ، تصمیم این شورا در خصوص شهر جدید تابناک را به او ابلاغ کرد .

    از نکات مهم این نامه می‌توان به تایید طرح جامع این شهر جدید با سقف جمعیتی ۵۴ هزار نفر برای افق ۱۴۲۵ ، افزایش سرانه‌ کاربری گردشگری و تبدیل کاربری ارتفاعات جنوب‌شرق شهر جدید تابناک به کاربری طبیعی اشاره کرد .

    متن نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری به شرح ذیل است :

    به استحضار می‌رساند ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۹/۷/۷ پیرو صورتجلسه مورخ ۹۶/۱۱/۱۶ خود و صورتجلسه ۹۹/۶/۳۰ کمیته فنی شماره یک موضوع "طرح جامع شهر جدید تابناک" مصوب جلسه مورخ ۹۹/۳/۱۰ شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان فارس را مورد بررسی قرار داد و ضمن تصویب طرح به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمود :

    ۱- با عنایت به اعلام نظر وزارت نیرو متناسب با ظرفیت منابع آب قابل تخصیص ، سقف جمعیت‌پذیری طرح برای افق ۱۴۱۵ معادل ۳۲ هزار نفر و برای افق ۱۴۲۵ معادل ۵۴ هزار نفر در محدوده‌ای معادل ۶۷۷ هکتار به تایید رسید .

    ۲- نقشه کاربری اراضی طرح با اعمال سه مورد اصلاح به شرح ذیل مورد تایید قرار گرفت :

    ۱-۲- ایجاد فضای سبز تجهیزشده نواری در سرتاسر ضلغ شرقی شهر جدید (حدفاصل شهر با عرصه‌های صنعتی) به عمق حدود ۳۰ متر

    ۲-۲- افزایش سرانه کاربری گردشگری (با حذف از سطوح مسکونی) تا سرانه ۴ مترمربع

    ۳-۲- تبدیل کاربری ارتفاعات واقع در جنوب‌شرق شهر به کاربری طبیعی

    ۳- نقشه فازبندی اجرای شهر جدید با تایید شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید به‌عنوان یکی از اسناد طرح جامع ارائه گردد . مقرر می‌شود به جهت حصول اطمینان از توسعه متوازن شهر با تایید شورای‌عالی ، شروع عملیات اجرایی در فازهای بعدی منوط به تحقق حداقل ۷۰درصد احداثات﴿اعم از مسکونی و خدمات﴾ در فاز قبل گردد .

    تبصره : فازبندی طرح باید نحوی انجام گردد که هر فاز جهت تامین خدمات محله‌ای و ناحیه‌ای و منطقه‌ای متکی به خود باشد.

    ۴- سند شبکه حمل و نقل عمومی با تاکید بر ایجاد ارتباط مناسب شهر جدید با عرصه‌های فعالیتی و شهر لامرد تهیه گردد. این سند شامل پایانه مرکزی ﴿هاب اصلی﴾ ، ایستگاه‌های محله‌ای ﴿نودهای فرعی﴾ و مسیرهای حمل و نقل عمومی شهر جدید است که اتصال شهر جدید با شهر لامرد و همچنین عرصه‌های صنعتی شرق آن را فراهم می‌‌کند .

    ۵- موقعیت تجهیزات و تاسیسات شهری﴿اعم از آرامستان ، دفع پسماند و تصفیه فاضلاب﴾ با لحاظ ضوابط و مقررات دستگاه‌های مرتبط و در انطباق با ساختار کلی طرح جامع در سند پهنه‌بندی حریم مشخص گردد .

    ۶- شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید موظف است با اتخاذ تدابیر لازم زمینه تحقق همزمان سکونت و خدمات را متناسب با پیشرفت فازهای احداثی فراهم نماید .

    ۷- مطالعات پدافند غیرعامل شهر جدید در انطباق با دستورالعمل مورخ ۹۶/۲/۱۱ شورای‌عالی در اسناد ابلاغی طرح لحاظ گردد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار قم و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید مصوبه شورا را در خصوص ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار فارس ضمن ابلاغ مصوبه با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور ، ...

    |

    پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم ...

    |

    نظرات کاربران