در حال بارگذاری ...
  • تسهیل در تردد افراد دارای معلولیت در فضاهای شهری و برون‌شهری ، مسئولیت اجتماعی وزارت راه

    موضوع رعایت الزامات و مناسب سازی کشور برای افراد دارای معلولیت در تفاهم‌نامه‌های ساخت مسکن موردتوجه قرار گرفته است . مناسب‌سازی کشور و فضاهای شهری و برون شهری برای افراد دارای معلولیت نهضتی پابرجا است و به عنوان یک تکلیف و مسولیت اجتماعی و نه فقط اجرای قانون و مقررات ، پیگیری می‌شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور برای افراد دارای معلولیت در ساختمان دادمان بر اهتمام ویژه این وزارتخانه بر برنامه‌ریزی و تدوین ضوابط به منظور مناسب‌سازی تردد برای افراد دارای معلولیت در فضاهای شهری و برون‌شهری تاکید کرد .

    محمد اسلامی در سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور بر اهتمام وزارت راه و شهرسازی برای مناسب‌سازی کشور برای افراد دارای معلولیت در حوزه‌های مختلف شهرسازی و مسکن و همچنین شقوق مختلف حمل و نقل تاکید کرد و گفت : با تمهیدات وزارت راه و شهرسازی ، دستورالعمل‌ها و ضوابط مربوط به مناسب‌سازی کشور برای افراد دارای معلولیت ، تسهیل و تسریع می‌شود .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طبق آمار ۴۳ درصد ساختمان های مربوط به وزارت راه و شهرسازی برای تردد و بهره‌مندی افراد دارای معلولیت ، نامناسب است ، از انطباق ضوابط و دستورالعمل‌های دسترسی مناسب معلولان در ساختمان‌های تابعه وزارتخانه در اسرع وقت خبر داد .

    عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه ، هموارسازی و رعایت الزامات به عنوان قیودی برای طرف سازنده ملاک‌عمل قرار بگیرد در خصوص تفاهم‌نامه‌هایی که وزارت راه و شهرسازی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای تولید مسکن بازنشستگان و جامعه کارگری به امضا رسانده است ، تصریح کرد : موضوع رعایت الزامات و مناسب سازی کشور برای افراد دارای معلولیت در تفاهم‌نامه‌های ساخت مسکن موردتوجه قرار گرفته است . مناسب‌سازی کشور و فضاهای شهری و برون شهری برای افراد دارای معلولیت نهضتی پابرجا است و به عنوان یک تکلیف و مسولیت اجتماعی و نه فقط اجرای قانون و مقررات ، پیگیری می‌شود .

    اهتمام شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه به الزامات مناسب‌سازی کشور برای معلولان

    وی خطاب به معاونان و مسئولان زیرمجموعه خود در بخش‌های ستادی و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی ، اعلام کرد : همه افراد حاضر به خدمت در فرایندهای مسئولیت‌های وزارت راه و شهرسازی به موضوع مناسب‌سازی کشور برای افراد دارای معلولیت ، متعهدانه اهتمام داشته باشند . طی مدتی که در وزارتخانه مشغول به فعالیت بودم با همکاری معاونان و سایر دست اندرکاران به شکل ویژه نسبت به مناسب‌سازی کشور برای افراد دارای معلولیت گام برداشتیم. در همین ارتباط نیز تا پایان دولت گام‌های موثر و ماندگاری را بر می‌داریم .  

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات مناسب شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین سایر زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی در مناسب سازی فضاهای شهری و برون شهری برای افراد دارای معلولیت انجام بهتر این اقدامات را در گرو تخصیص اعتبارات و ردیف بودجه ای برای این منظور دانست و گفت : تکالیفی در قانون برای پیگیری مناسب سازی کشور برای افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده است که در عین حال انجام این تکالیف و مسئولیت ها بدون ردیف بودجه است و بنابراین برای اینکار در سال های آتی باید با برنامه ریزی و تخصیص اعتبار همراه باشد تا از محل آن جبران شود . هم اکنون شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در دخل و خرج های مربوط به اینکار گرفتار هستند . هم اکنون شرایط کرونا کار را دشوار کرده است .

    وی موفقیت در انجام این مهم را در همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی، سازمان بهزیستی و همچنین وزارت کشور قابل تحقق برشمرد و تاکید کرد : تمیهدات لازم در این خصوص برای بودجه سال ۱۴۰۰ اندیشیده شود .

    تعامل با سازمان نظام مهندسی به منظور مناسب‌سازی ساختمان‌ها برای افراد دارای معلولیت

    اسلامی ارایه امکانات از راه دور را در خصوص سفرهای برون‌شهری در حوزه جاده و راه‌آهن برای افراد دارای معلولیت مناسب ارزیابی کرد و گفت : در خصوص مباحث مربوط به ضمانت اجرایی مصوبات و مقررات مناسب‌سازی کشور برای افراد دارای معلولیت ، قطعا الزاماتی در پایان کار ساختمانی توسط شهرداری ها با کمک رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و وزارت کشور دنبال و پیگیری خواهد شد . همچنین در بخش نظام مهندسی ساختمان نیز معاونت مسکن و ساختمان وزارتخانه در تعامل با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، اقداماتی را در خصوص رعایت این الزامات در ساختمان‌ها دنبال خواهد کرد .

    ستاد مناسب‌سازی کشور از اقدامات راه آهن در برخی ایستگاه‌ها بازدید می‌کند

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که وزارت راه و شهرسازی ، به منظور مناسب سازی کشور برای افراد دارای معلولیت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد ، گفت : از طرف ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور ، هیاتی برای ممیزی و بازدید میدانی از اقدامات راه آهن جمهوری اسلامی ایران مامور شود و گزارشی از اقدامات راه آهن در خصوص مناسب سازی ارایه شود تا در تعامل با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مواردی که انجام نشده است دنبال و پیگیری شود .

    تردد خودروهای معلولان در محیط فرودگاهی تسهیل می‌شود

    همچنین در خصوص فرودگاه ها نیز شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دقت داشته باشد که پارکینگ های فرودگاه ویژه معلولان صرفا برای معلولان مورد استفاده قرار بگیرد و پلیس فرودگاه و مدیر ترمینال ها در این باره ، نظارت کامل داشته باشند و در عین حال ، تردد خودرودهای معلولان در محیط فرودگاه تسهیل شود .

    گفتنی است ، سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری هاو دهیاری های کشور ، قبادی دانا ، وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور ، معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه های مسکن و ساختمان ، شهرسازی و معماری ، حمل و نقل ، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، اعضای کارگروه ساماندهی تسهیل گران نظام ساخت و نیروهای جهادی دارای تشکل در جلسه‌ای بر ضرورت استفاده حداکثری از حلقه‌های ...

    |

    امید داریم با حضور آقای محمودزاده پیشرفت قابل توجهی را در مأموریت شرکت در اتمام پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی و همچنین خدمات روبنایی و زیربنایی به نحو مطلوبی شاهد باشیم .

    |

    یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی ، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از اختصاص زمین به نهضت ملی مسکن به میزان بیش از ۶ برابر مسکن مهر خبر داد و گفت : عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به ...

    |

    نظرات کاربران