در حال بارگذاری ...
  • بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان لرستان طی سال گذشته

    هدف از بهسازی و بازسازی این واحدها ، بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی ، بهداشتی ، رفاه و آسایش مسکن روستایی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت : سال گذشته ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در این استان بازسازی شده است .

    مسعود رضایی گفت : بهسازی و بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی طی سال گذشته در استان انجام شد .

    وی با بیان اینکه برای بازسازی این واحدها تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد ، ادامه داد : به ‌ازای هر فقره تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی ، ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به ساخت این واحدها تعلق می‌گیرد . جمعا ۱۰۳ هزار واحد مسکن روستایی تاکنون در استان بازسازی و بهسازی شده است .

    مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت : این نهاد برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه را در دستور کار خود قرار داده است . هدف از بهسازی و بازسازی این واحدها ، بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی ، بهداشتی ، رفاه و آسایش مسکن روستایی است .

    رضایی خاطرنشان کرد : همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت و تامین مسکن شهری اقداماتی از جمله ساخت‌وساز طرح مسکن محرومین در شهر ، مسکن در قالب طرح مسکن مهر ، احداث مسکن توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز ، فعالیت‌های شرکت‌های تابع در ساخت انبوه مسکن و همچنین پرداخت وام ودیعه مسکن شهری انجام داده است . در کنار بازسازی واحدهای روستایی ، طرح‌های هادی به منظور آبادانی روستاها اجرا می‌شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    در حال ٨ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که حدود هزار و ۴۰۰ واحد از آنها مشکل آسانسور دارند و برخی از آنها هم پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارند که در تلاش هستیم با مشارکت‌های مردمی و دولت بتوانیم پرونده مسکن مهر را در این شهر‌ها ببندیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست مشترک مسئولان شهرستان دزفول با مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چالش‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن ...

    |

    نظرات کاربران