در حال بارگذاری ...
  • احداث ۵۰۰ واحد مسکونی ویلایی با مشارکت شهرداری در شهر جدید بهارستان

    هم اکنون طرح ساخت این پروژه آماده و در آستانه ارائه و تصویب در کمیسیون ماده ۵ است که با توجه به مذاکرات انجام شده در این جلسه و تصویب نهایی ، قرارداد مشارکت آن به طور رسمی مبادله خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه بررسی انعقاد قرارداد مشارکت ساخت پروژه مسکونی ۵۰۰ واحدی شهر جدید بهارستان و احداث ایستگاه سپاهان‌شهر خط متروی بهارستان - اصفهان امروز با حضور حبیب‌اله طاهرخانی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، قدرت‌اله نوروزی ، شهردار اصفهان ، صادق اکبری و محمدرضا توکلی ، اعضای هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، محمدرضا احمدی ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان و نماینده شرکت سامان‌گستر اصفهان برگزار شد .

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در بخشی از این جلسه، از انعقاد قرارداد مشارکت احداث ۵۰۰ واحد مسکونی ویلایی در مقیاس محله بین شهرداری اصفهان  و شرکت عمران بهارستان خبر داد و گفت : طی این قرارداد ، واحدهای مسکونی ویلایی در مجموعه‌ای به مساحت ۲۲ هکتار و با ارزشی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان احداث خواهند شد . هم اکنون طرح ساخت این پروژه آماده و در آستانه ارائه و تصویب در کمیسیون ماده ۵ است که با توجه به مذاکرات انجام شده در این جلسه و تصویب نهایی ، قرارداد مشارکت آن به طور رسمی مبادله خواهد شد .

    وی در ادامه بحث مشارکت شهرداری اصفهان در احداث ایستگاه سپاهان شهر خط متروی بهارستان – اصفهان را موضوع دیگر مورد بررسی در این جلسه اعلام کرد و گفت : خط متروی شهر جدید بهارستان به کلانشهر اصفهان ۱۵ کیلومتر طول دارد که ۵.۵ کیلومتر آن با در برگیری دو ایستگاه سپاهان شهر و راه آهن در محدوده قانونی شهر اصفهان واقع شده است .

    به گفته این مقام مسئول با توجه به اینکه در حال حاضر عملیات سفت کاری ایستگاه راه آهن در آستانه شروع است طی این جلسه مقرر شد مذاکرات بین شهرداری و شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص احداث ایستگاه سپاهان شهر به صورت مشارکتی و استفاده از سرمایه بخش خصوصی بین شرکت عمران شهرهای جدید به نمایندگی شرکت عمران شهر جدید بهارستان، شهرداری اصفهان و بخش خصوصی انجام شود .

    طبق گزارش ارائه شده در این جلسه عملیات زیرسازی پروژه خط متروی بهارستان – اصفهان حدود ۹۱ درصد و عملیات روسازی با لحاظ کردن میزان ریل وارد شده در بخش اجرایی پروژه حدود ۴۰ درصد اعلام شده است .

    براساس توضیحات مطرح شده از ۳ هزار تن ریل مورد نیاز ساخت پروژه مذکور میزان ۶۰۰ تن تا کنون توسط شرکت ذوب آهن اصفهان تأمین ، ۱۲۰۰ تن از امروز تحویل و ۱۲۰۰ تن دیگر طی یک ماه آینده تولید و به پیمانکار تحویل داده خواهد شد .

    گفتنی است مراحل اجرای برق بالاسری و سایر بخش های اجرایی پروژه در مرحله شروع و انتخاب پیمانکار قرار دارد . عملیات اجرایی ایستگاه متروی شهر جدید بهارستان نیز از یک ماه گذشته آغاز و طی برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است بهره برداری مقدماتی از این خط مترو تا شهریور سال ۱۴۰۰ انجام پذیرد .




    مطالب مرتبط

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    بدون شک کشور برای آبادانی و پیشرفت به جمعیتی جوان و پویا نیاز دارد تا در زمینه اشتغال فعال باشد در غیر این صورت و حرکت هرم سنی به سمت پیری قطعا در آینده با بحرانی جدی روبه‌رو خواهیم شد .

    |

    پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بخشی از عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در ۳۳ ماه دولت سیزدهم شامل تکمیل ۶۴۹ پروژه روبنایی و زیربنایی شهرهای جدید با ۱۳.۹ همت ...

    |

    نظرات کاربران