در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت مهندسی در کشور محصول تدوین ضوابط ، اجرا و نظارت

    اگرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب در موضوع کلان تاب‌آوری راه هست اما در مجموع نسبت‌ به حدود ۱۷ سال گذشته که زلزله بم رخ داد ، پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای در مهندسی حاصل شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پس از زلزله بم ، پیشرفت در مهندسی کشور حاصل شد ، گفت : تا رسیدن به نقطه مطلوب ، راه است .

    محمود محمودزاده در پاسخ به این پرسش که مجموعه سیاست‌ها و ضوابط تدوین‌شده و اقدامات اجرایی را برای ارتقای تاب‌آوری در برابر زلزله بعد از زلزله پنجم دی‌ماه ۱۳۸۲ در بم را چگونه ارزیابی می‌کند ، گفت : پس از زلزله بم ، تمرکز ویژه‌ای در حوزه مهندسی بر تدوین ضوابط و مقررات ویژه از جمله آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با اجرا ، انجام شد که این دستورالعمل‌ها هم برای ساختمان‌های جدید و هم ساختمان‌های موجود است .

     معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود : زلزله سرپل ذهاب در سال ۹۷ که تقریبا با همان قدرت و شدت رخ داد، با میزان خسارات کمتری همراه بود که این موضوع حاصل دو موضوع بود . نخست ، دقت بیشتر و توجه به ضوابط و مقررات در ساخت و ساز و دیگری ، پیشرفت‌های مهندسی ساختمان که در کشور ایجاد شده است و همچنین مقاوم‌سازی ساختمان‌ها که هم در نقاط شهری و هم مناطق روستایی انجام شده و در حال انجام است .

    محمودزاده تصریح کرد : اگرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب در موضوع کلان تاب‌آوری راه هست اما در مجموع نسبت‌ به حدود ۱۷ سال گذشته که زلزله بم رخ داد ، پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای در مهندسی حاصل شده است .




    مطالب مرتبط

    از تعداد ۳۰ هزار ۷۰۰ متقاضی ، ۱۰ هزار و ۲۰۰ قرارداد تسهیلات بانکی برای متقاضیان منعقد شده است .

    |

    پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، سهم استان اصفهان ، ساخت ۱۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد مسکونی است .

    |

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    نظرات کاربران