در حال بارگذاری ...
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۴۲۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شاهین‌شهر و میمه

    مشکلات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن و وام ودیعه مسکن این شهرستان بصورت ریزبینانه مورد بررسی قرار گرفته و مرتفع شده است . این اداره ضمن نظارت عالیه بر پروژه‌های بازآفرینی شامل روکش آسفالت در محله‌های هدف ، صورت وضعیت تخفیفات شهرداری‌ها در عوارض پروانه ساخت محله‌های بافت فرسوده را مورد بررسی قرار می‌دهد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف کاری ، از اختصاص زمین برای احداث یک‌هزار و ۴۲۴ واحد مسکونی جهت طرح اقدام ملی مسکن شهرهای شاهین‌شهر ، وزوان ، میمه و لایبید خبر داد .

    مراد کیهانی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۷۴ سند مسکن مهر به متقاضیان این واحدها تحویل شده است اذعان داشت : پایان کار و صدور سند پروژه‌های نیمه تمام در حال پیگیری است و بیش از ۸۰ درصد اسکلت سازه پروژه ۳۱۲ واحدی که تنها پروژه باقیمانده از مسکن مهر این شهرستان بود تکمیل شده است . در حوزه مسکن مهر ضمن تخصیص واحد و ثبت نام پروژه ۴۶۸ واحدی خودمالکین واقع در سایت مسکن مهر این شهرستان ، فرآیند انتقال ثانویه مسکن مهر شهرهای وزوان و میمه تکمیل شده است .  

    وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای احداث یکهزار و ۴۲۴ واحد مسکونی به طرح اقدام ملی مسکن شهرهای شاهین شهر ، وزوان ، میمه و لایبید اختصاص یافته است گفت : مشکلات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن و وام ودیعه مسکن این شهرستان بصورت ریزبینانه مورد بررسی قرار گرفته و مرتفع شده است . این اداره ضمن نظارت عالیه بر پروژه‌های بازآفرینی شامل روکش آسفالت در محله‌های هدف ، صورت وضعیت تخفیفات شهرداری‌ها در عوارض پروانه ساخت محله‌های بافت فرسوده را مورد بررسی قرار می‌دهد .

    وی با بیان اینکه ۵۰ پلاک و واحد مسکونی (موضوع قرارداد واگذاری سنوات قبل) در سال جاری بصورت قطعی انتقال یافت اظهار کرد : با پیگیری‌های ویژه معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اسناد مالکیت دفترچه‌ای بیش از ۱۱ میلیون متر مربع از اراضی دولتی این شهرستان به تک برگی تبدیل شد . واگذاری بیش از سه پلاک با کاربری های (مسکونی ، تجاری و خدماتی) از طریق مزایده ، واگذاری ۵۲ واحد مسکونی به مرکز خدمات حوزه های علمیه استان اصفهان و تحصیل اراضی ، بیش از ۲۰ هزار متر مربع در حریم شهر لایبید از دیگر اقدامات حوزه املاک و حقوقی این اداره بوده است .

    وی بیان داشت : اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در جلسات کمیته‌های کارشناسی کمیسیون ماده پنج و کمیته فنی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی شرکت کرده و پیرامون تقاضاهای شهرداری و اشخاص حقیقی یا حقوقی در ارتباط با تغییر و تعیین کاربری ، طرح‌های تفکیک زمین ، طرح مجموعه‌های تجاری خدماتی ، تفریحی گردشگری ، اقدام ملی مسکن و غیره در محدوده قانونی و حریم شهرهای تابعه شهرستان اعلام نظر می‌نماید .  

    گفتنی است ، شهرستان شاهین‌شهر و میمه دارای دو بخش ، شش شهر و ۱۹روستا است . مرکز آن ، شاهین‌شهر بوده و در ۱۷ کیلومتری شمال شهر اصفهان ، در حد فاصل دو اتوبان معلم و آزادگان که از دو جهت جاده اصفهان را به تهران متصل می‌کند ، واقع شده‌ است . به دلیل مهاجرت پذیر بودن این شهرستان و وجود پنج شهرک صنعتی با صدها واحد تولیدی و خدماتی ، تکمیل پروژه‌های مسکن، راه و شهرسازی آن قابل توجه است . 




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح جزئیات هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت . ...

    |

    انتظار می‌رود تا در سال جدید تمامی بانک‌ها به‌ویژه بانک سامان در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن همکاری بیشتری داشته‌ باشند .

    |

    قرار است وام ودیعه مسکن متقاضیان ساکن کلان‌شهرها از ۷۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در شهرهای کوچک نیز از ۴۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش پیدا کند .

    |

    میزان تسهیلات ودیعه مسکن برای متقاضیان واجد شرایط در استان زنجان به حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت پنج ساله افزایش یافت و مستاجرینی که از تسهیلات ودیعه مسکن تاکنون استفاده نکردند در اولویت برای دریافت تسهیلات بانکی مذکور هستند .

    |

    نظرات کاربران