در حال بارگذاری ...
  • اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر از وظایف اصلی و اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن

    بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی ، سازمان ثبت اسناد مکلف است نسبت به انتقال اسناد زمین‌های دستگاه‌ها به نام وزارت راه و شهرسازی اقدام نماید که در این خصوص مدیران حوزه املاک باید به طور فعال و جدی نسبت به شناسایی و پیگیری اخذ اسناد اراضی عمل کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تلاش آن سازمان برای ایجاد تحرک در دستگاه‌های اجرایی برای تامین زمین ، تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت : اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر از وظایف اصلی و اولویت‌های سازمان است .

    احمد اصغری مهرآبادی مدیرعامل جدید سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به وظایف قانونی این سازمان در اساسنامه آن گفت : در حال حاضر یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن سازمان ملی زمین و مسکن بحث شناسایی ، تامین و تحصیل زمین است که به شرط استفاده از ظرفیت ‌های شورای مسکن استان‌ها قابل اجرا خواهد بود .

    مهرآبادی با اشاره به اینکه شورای مسکن استان از اختیارات بسیار وسیع قانونی برخوردار است افزود : اختیارات قانونی این شورا در حوزه تامین زمین ، تامین خدمات زیربنایی و روبنایی ، مصالح ساختمانی ، مجوزها و عوارض است و این شوراها می‌توانند دستگاه‌های ذیربط حوزه مسکن را فعال کنند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی بحث مهم دیگر در حوزه وظایف سازمان ملی زمین و مسکن را هماهنگی و همکاری این سازمان با سازمان ثبت اسناد برشمرد و گفت : بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی ، سازمان ثبت اسناد مکلف است نسبت به انتقال اسناد زمین‌های دستگاه‌ها به نام وزارت راه و شهرسازی اقدام نماید که در این خصوص مدیران حوزه املاک باید به طور فعال و جدی نسبت به شناسایی و پیگیری اخذ اسناد اراضی عمل کنند .

    مهر آبادی بحث اتمام پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر را نیز یکی دیگر از وظایف اصلی و اولویت های سازمان ملی زمین و مسکن دانست و اعلام کرد : باید تلاش مضاعفی در تحقق وعده ای که به مردم داده ایم ، داشته باشیم .

    طرح اقدام ملی مسکن ، تعیین تکلیف پرونده‌های مطروحه در دادگاه‌ها ، بحث حفاظت از اراضی دولتی در اختیار و تعیین تکلیف پروژه‌های مشارکتی نیمه‌تمام نیز از دیگر مواردی بود که در جلسه معارفه مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن مطرح شد .




    مطالب مرتبط

    بر اساس برنامه ، مکلف به اخذ یک هزار و ۷۶۵ هکتار زمین بوده‌ایم که در پایان سال برای بیش از ۳ هزار هکتار زمین سند اخذ کردیم که در این مورد هم تحقق ۱۷۲ درصدی نسبت به برنامه را شاهد هستیم .

    |

    این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

    |

    ساخت این مدارس با همکاری سازمان نوسازی مدارس صورت پذیرفته و ادامه ساخت ۵۴ مدرسه در قالب ۶۱۱ کلاس درس نیز در حال اجرا و تکمیل است .

    |

    طبق این تفاهم نامه ، اداره کل راه و شهرسازی مکلف به تخصیص اراضی لازم در سایت‌های مسکن شش هر گنبد ، علی آباد کتول ، کلاله ، کردکوی ، دلند و انبار الوم شد .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی واقع در شهرستان امیدیه اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران