در حال بارگذاری ...
  • تعیین تکلیف متقاضیان فاقد پرونده و اطلاعات در طرح ملی مسکن چهارمحال و بختیاری

    با توجه به ظرفیت مشخص شده طبق برنامه ، در برخی شهرها از طریق الحاق به محدوده شهری با تأیید کمیسیون ماده ۵ استان و یا از طریق زمین مازاد دستگاه ها این محدودیت برطرف خواهد شد و در شهرهای با تعداد متقاضی کم همچون کیان ، بلداجی و باباحیدر نیز به دلیل نبود زمین برای طرح ، ثبت نام متقاضیان به شهرهای مجاور یعنی شهرکرد ، بروجن و فارسان منتقل می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از حذف متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که بعد از ثبت نام در سامانه هیچ گونه اقدامی برای تشکیل پرونده انجام نداده‌اند ، خبر داد .

    حسینعلی مقصودی در جلسه شورای تأمین مسکن استان با اعلام این مطلب گفت : حذف متقاضیانی که برای تشکیل پرونده، تکمیل اطلاعات و واریز وجه هیچ گونه اقدامی انجام نداده اند ، با اعلام قبلی از طرف معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و مصوبه شورای تأمین مسکن استان انجام می شود . با حذف این تعداد متقاضی، شهرهای دارای ظرفیت معرفی و با اعلام سراسری توسط وزارت راه و شهرسازی ، ثبت نام مجدد دی ماه امسال در این شهرها به صورت اینترنتی صورت خواهد گرفت .

    مدیرکل راه و شهرسازی به کمبود زمین در تعدادی از شهرها نیز اشاره کرد و افزود : با توجه به ظرفیت مشخص شده طبق برنامه ، در برخی شهرها از طریق الحاق به محدوده شهری با تأیید کمیسیون ماده ۵ استان و یا از طریق زمین مازاد دستگاه ها این محدودیت برطرف خواهد شد و در شهرهای با تعداد متقاضی کم همچون کیان ، بلداجی و باباحیدر نیز به دلیل نبود زمین برای طرح ، ثبت نام متقاضیان به شهرهای مجاور یعنی شهرکرد ، بروجن و فارسان منتقل می شود .

    معاون امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت طرح اقدام ملی مسکن و ضرورت همکاری همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای پیشرفت این طرح ، از شهرداری ها و دستگاه های خدماتی خواست ؛ مسائل و مشکلات دیگر همچون سهم ۱۰ درصد شهرداری ها را به این طرح گره نزنند و مقدمات کار در سریع ترین شکل ممکن برای ساخت و تکمیل واحدهای مسکن ملی فراهم شود . مسأله سهم ۱۰ درصد شهرداری ها در ادامه  و در جلسات مرتبط با حضور شهرداران و راه و شهرسازی منظور خواهد شد .

    وی به مشکل ایجاد شبکه های آب و فاضلاب ، برق ، گاز و... در سایت های مسکن ملی و نحوه تأمین اعتبار اجرای آن نیز اشاره کرد و ادامه داد : این مسأله ملی است و در جلسات هیأت دولت تعیین تکلیف می شود ولی لازم است در جلسات مشترک با حضور دستگاه های خدماتی و راه و شهرسازی ، پیشنهادات جمع بندی و مقدمات فراهم شود .

    پیش بینی زمین ملی برای اقشار کم در آمد در شهرهای دارای مشکل تأمین زمین از طریق طرح های هادی و تفضیلی در آینده از دیگر مصوبات شورای تأمین مسکن استان بود .

    گفتنی است طی سه مرحله ثبت نام ، ۱۶ هزار و ۵۱۹ نفر در طرح اقدام ملی مسکن چهارمحال و بختیاری ثبت نام کرده اند .




    مطالب مرتبط

    با توجه با اهمیت طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و رسیدن به فصل کاری برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت هفتگی شورای مسکن ویژه هر یک از شهرستان‌های استان با حضور فرماندار و شهردار و شورای شهر آن شهرستان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار خواهد شد .

    |

    این ۱۳ مدرسه با ظرفیت ۱۱۴ کلاس درس در شهرهای بجنورد ۳ مدرسه ، شیروان ۲ مدرسه ، اسفراین ۲ مدرسه ، فاروج ، جاجرم ، گرمه ، درق ، ایور و تیتکانلو هر کدام ۱ مدرسه با مساحت بیش از ۱۳ هزار مترمربع با اعتباری بیش از ۶۳۵ میلیارد ریال احداث خواهد شد که می تواند به ارتقاء استاندارد تحصیلی و ...

    |

    شهرک ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان با مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در راستای قانون جهش تولید مسکن به‌منظور تأمین زمین جهت ساخت مسکن در طرح نهضت ملی به محدوده شهر الحاق و در محدوده پل جهاد تا پل شهید ترحمی دانشگاه سمنان قرار دارد .

    |

    با توجه به رایزنی‌های انجام شده توافقات لازم با موقوفه در راستای تأمین خدمات عمومی انجام و بازنگری محدوده ناکارآمد به مساحت ۱۶۰ هکتار مورد تایید قرار گرفت .

    |

    تاکنون برای ۳۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین انجام شده است که در برخی از شهرها اراضی بیش از میزان درخواست تامین شده و در برخی از شهرها نیز مشکلات تامین زمین وجود دارد . شهرکرد یکی از شهرهایی است که در تامین زمین آن برای متقاضیان مشکلاتی وجود دارد .

    |

    نظرات کاربران