در حال بارگذاری ...
  • شهرکرد دارای بیشترین متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان چهارمحال و بختیاری

    با انجام مراحل ثبت نام ، پالایش ، واریز وجه اولیه و اختصاص زمین ، این دو نهاد تهیه نقشه ، اخذ پروانه ، قرارداد با پیمانکار ، شروع عملیات و به طورکلی سیاستگزاری اقدام ملی را عهده دار هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت : مرکز استان دارای بیشترین ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن بوده است .

    حسینعلی مقصودی در جلسه شورای تأمین مسکن استان با اعلام این مطلب گفت : متأسفانه هدف گذاری بیشتر متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن مرکز استان بوده و شهرکرد با تعداد ۹۷۹۸ بیش از ۶۰ درصد متقاضیان را به خود اختصاص داده است .

    وی این شکل ثبت نام را کاذب و نشان دهنده دید سرمایه ای به مسکن خواند و افزود : این مسأله با توجه به محدودیت تأمین زمین و عدم توزیع طرح در استان نگران کننده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی کل متقاضیان ثبت نام در استان را ۱۶۵۱۹ نفر خواند و گفت : با توجه به شرایط این طرح ، از این تعداد ۸۳۴۰ نفر واجد شرایط بوده و با بررسی پرونده ها ۵۷۹۳ به تأیید نهایی رسیده اند .

    مقصودی همچنین افزود : برای ۴۴۶۳ نفر افتتاح حساب صورت گرفته است و ۳۰۹۹ نفر واریز وجه اولیه به مبلغ حداقل ۴۰۰ میلیون ریال را انجام داده اند و از این تعداد ۲۷۷۴ مورد به پروژه ها وصل شده اند .

    وی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را کارگزاران این طرح خواند و ادامه داد : با انجام مراحل ثبت نام ، پالایش ، واریز وجه اولیه و اختصاص زمین ، این دو نهاد تهیه نقشه ، اخذ پروانه ، قرارداد با پیمانکار ، شروع عملیات و به طورکلی سیاستگزاری اقدام ملی را عهده دار هستند .

    مقصودی گفت : تاکنون برای ۴۴۷۳ واحد تخصیص زمین صورت گرفته و در حال حاضر ۵۰۸۸ واحد در قالب ۳۳ پروژه توسط کارگزاران طرح تعریف شده است . مدیرکل راه و شهرسازی استان یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در استان را اصلاح فرم (ج) تعداد ۸۷۰۰ نفر از متقاضیان دانست و افزود : روند سیستمی این متقاضیان به دلیل قرمز بودن فرم (ج) دارای مشکل بود که با تلاش شبانه روزی همکاران این موارد بررسی و اصلاح شد .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این جلسه کل ثبت نام در شهرهای زیر یکصد هزار نفر استان را ۴۰۶۹ مورد دانست و گفت : واریز وجه در این شهرها ۸۳۱ مورد بوده است .

    سهراب رئیسی به مراحل آماده سازی سایت اقدام ملی در منظریه شهرکرد نیز اشاره کرد و افزود : خاکبرداری پروژه ها در منظریه با پیشرفت ۴۳ درصدی و آماده سازی کلی محله ۳۴ با پیشرفت ۱۴ درصدی همراه است . وی همچنین از اتمام خاکبرداری پروژه های این طرح در منظریه تا پایان سال جاری خبر داد .

    گفتنی است با پایان بررسی و پالایش متقاضیان و با مصوبه شورای تأمین مسکن استان ، متقاضیان دارای شرایط که هیچ اقدامی برای تکمیل پرونده و واریز وجه اولیه انجام نداده بودند از سامانه حذف شدند .




    مطالب مرتبط

    این ۱۳ مدرسه با ظرفیت ۱۱۴ کلاس درس در شهرهای بجنورد ۳ مدرسه ، شیروان ۲ مدرسه ، اسفراین ۲ مدرسه ، فاروج ، جاجرم ، گرمه ، درق ، ایور و تیتکانلو هر کدام ۱ مدرسه با مساحت بیش از ۱۳ هزار مترمربع با اعتباری بیش از ۶۳۵ میلیارد ریال احداث خواهد شد که می تواند به ارتقاء استاندارد تحصیلی و ...

    |

    تاکنون برای ۳۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین انجام شده است که در برخی از شهرها اراضی بیش از میزان درخواست تامین شده و در برخی از شهرها نیز مشکلات تامین زمین وجود دارد . شهرکرد یکی از شهرهایی است که در تامین زمین آن برای متقاضیان مشکلاتی وجود دارد .

    |

    ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های خدماتی در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان از محل منابع صندوق ملی مسکن در قالب یک سوم سهم وزارت راه و شهرسازی به شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان پرداخت می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : برنامه ۲ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری ...

    |

    نظرات کاربران