در حال بارگذاری ...
  • انجام بیش از ۵۰۰ نوع آزمایش برای ارتقاء پروژه‎های عمرانی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

    همکاری با شرکت‌های ژاپنی ، کره‌ای و شرکت‌های داخلی همچون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) ، سپانیر و .... فعالیت‌های خود را در منطقه گسترش داده‌‌ایم و در پروژه‌های زیربنایی در بخش ژئوتکنیک و کنترل حین اجرای پروژه‌ها نیز حضور گسترده داریم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ، گفت : این شرکت توانایی انجام بیش از ۵۰۰ نوع آزمایش برای ارتقاء کیفی پروژه‎های عمرانی در سطح کشور را دارد .

    مجید کیانپور در ابتدای نشست خبری با بیان تاریخچه شرکت آزمایشگاه به ماموریت‌ها و چشم‌انداز شرکت اشاره کرد و گفت : شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نقش بزرگی در کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی در کشور دارد و علاوه بر کنترل و ارتقاء کیفی ، دوره‌های آموزشی تخصصی را نیز در سطح کشور برگزار می‌کند . توانایی ارائه بیش از ۵۰۰ نوع آزمایش در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی اعم از بتن، ژئوتکنیک و مقاومت مصالح‌ ، زمین شناسی را دارد .

    وی با اشاره به اینکه هم اکنون شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حوزه پتروشیمی نیز حضوری فعال دارد و از ۲۶ فاز در عسلویه و کنگان در ۲۰ فاز نقش آفرینی می‌کند ، افزود : آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر نیز با توانایی بالقوه خود قادر به ارائه بیش از ۳۰۰ نوع آزمایش در بخش‌های مختلف مورد نیاز استان است . هم اکنون با ارائه خدمت به ۲۴ دستگاه اجرایی استان ، در ۷۸ درصد از پروژه‌های عمرانی استان حضوری فعال دارد .

    کیانپور با بیان این که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بخش قیر و آسفالت ، با برنامه‌ریزی مناسب ، اقدام به تدوین استانداردهای ملی مطابق با استانداردهای روز دنیا کرده است . اضافه کرد : همکاری با شرکت‌های ژاپنی ، کره‌ای و شرکت‌های داخلی همچون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) ، سپانیر و .... فعالیت‌های خود را در منطقه گسترش داده‌‌ایم و در پروژه‌های زیربنایی در بخش ژئوتکنیک و کنترل حین اجرای پروژه‌ها نیز حضور گسترده داریم .

    رئیس هیات مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به دیدار و گفتگو با استاندار بوشهر اظهار داشت : استاندار بوشهر با مثبت ارزیابی کردن فعالیت شرکت آزمایشگاه ، خواستار حضور گسترده تر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه‎های عمرانی مربوط به ادارات ورزش و جوانان ، جهاد کشاورزی ، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و همچنین مناطق محروم و روستایی شد . شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در راستای کمک به افزایش عمر مفید ساخت‌و‌سازها در بخش خصوصی ، پیگیر مبادله تفاهم‎نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است .

    مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید نقش اساسی شرکت در پروژه‎های عمرانی چیست و تاکنون چه تعداد آزمایش را انجام داده‌اند ، گفت : شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان بزرگترین آزمایشگاه فنی و مهندسی در کشور وظیفه انجام مطالعات ، ارایه خدمات مشاوره و کنترل کیفیت مصالح و حین اجرای پروژه‌ها را حسب درخواست کارفرمایان بر عهده دارد و سالانه بیش از ۳۸ هزار آزمایش در سطح کشور توسط این آزمایشگاه انجام و نتایج این آزمایش‌ها از طریق سامانه مدیریت کیفیت در اختیار کارفرمایان و دستگاه نظارت قرار می‌گیرد .

    وی ادامه داد : در حال حاضر در حدود ۴ هزار آزمایشگاه خصوصی در سراسر کشور فعال هستند و هر زمان ، کارفرما و سازنده‌ای نیاز به خدمات ما داشته باشد، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان آزمایشگاه معتمد و امین حضوری فعال و تضمین کننده دارد و نواقص احتمالی را گزارش می‎دهیم که نهایتا نظر دستگاه نظارت ، شرط انجام کار است .

    مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه در شرکت آزمایشگاه از تجهیزات نوین برای ارائه خدمات در سطح کشور استفاده می‌شود ، تصریح کرد : در شرکت آزمایشگاه از تجهیزات بروز و مطابق استانداردهای روز دنیا بهره می‌بریم ، نظیر بهره‌گیری از دستگاه اسکنر سطح جاده‌ای که قادر است اطلاعات تخصصی لازم در حوزه نگهداری راه ، را میلیمتر به میلیمتر برداشت و توام با تحلیل‌های لازم در اختیار کارفرما قرار دهد .

    کیانپور در جواب خبرنگاری که پرسید آیا آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر توانایی ارائه خدمات به پروژه‌های ملی در سطح استان را دارد گفت : آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر یکی از بهترین آزمایشگاه‌های ما در سطح کشور بوده و هم اکنون دارای ۶ شعبه و ۵۶ واحد محلی در پروژه‌های استان است که با قابلیت انجام بیش از ۳۰۰ نوع آزمایش ، یکی از آزمایشگاه‌های مجهزاین شرکت محسوب می‌شود .




    مطالب مرتبط

    مدیریت انرژی و صرفه جویی و بهینه مصرف کردن انرژی امروزه به یکی از چالش‌های مهم در دنیا تبدیل شده و کشور ما هم از این قضیه مستثنی نیست و توصیه می‌شود که الگوی مناسب مصرف انرژی را در سراسر کشور رعایت کنیم .

    |

    طی برنامه‌ریزی امسال ۴۰ درصد خدمات را به حوزه وزارت راه و شهرسازی ، ۲۰ درصد به دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و ۴۰ درصد دیگر را باید به بخش خصوصی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم در ارتقا کیفی پروژه عمرانی در سراسر کشور نقش‌آفرین باشیم .

    |

    امسال ۳ نوع آزمایش جدید در بخش شیمی و دو نوع آزمایش جدید در بخش مقاومت مصالح برای ارائه خدمات مطلوب به کارفرمایان ، مهندسین مشاور و پیمانکاران راه‌اندازی خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران