در حال بارگذاری ...
  • تلاش برای افزایش سقف تسهیلات بازسازی در بافت‌ فرسوده

    هم‌اکنون تسهیلاتی که پرداخت می‌شود به ازای هر واحد حدود ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی با کارمزد صفر است که این مبلغ با منابع بانک مسکن ترکیب و به وام ۱۰۰ میلیون تومانی تبدیل می‌شود . ۵۰ میلیون تومان از این منابع با بازپرداخت ۹ درصدی و ۵۰ میلیون دیگر نیز با بازپرداخت ۱۸ درصدی از متقاضیان مسکن در بافت فرسوده اخذ می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان از تلاش برای افزایش سقف تسهیلات در بافت فرسوده برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در آن بافت‌ ، خبر داد .

    محمود محمودزاده در خصوص احتمال افزایش سقف تسهیلات در بافت فرسوده برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در قالب طرح اقدام ملی مسکن ، گفت : یکی از تقاضاهای شرکت بازآفرینی شهری این بود که سقف تسهیلات در بافت فرسوده با توجه به افزایش قیمت‌ها ، افزایش یابد تا به این ترتیب امکان اجرای طرح اقدام ملی مسکن مهیا شود . در نظر است تا سقف تسهیلات در بافت‌فرسوده با کم کردن تعداد افرادی که تسهیلات دریافت می‌کنند ، افزایش یابد تا به به این ترتیب در عدد نهایی اعتبار تخصیصی ، تغییری برای مشکل تامین اعتبار ، ایجاد نشود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی از انجام مکاتباتی در این خصوص با سازمان برنامه و بودجه خبر داد و تصریح کرد : چنانچه سازمان برنامه و بودجه موافقت کند ، افزایش سقف تسهیلات در بافت فرسوده، عملیاتی و اجرایی خواهد شد .

    محمودزاده یادآور شد : هم‌اکنون تسهیلاتی که پرداخت می‌شود به ازای هر واحد حدود ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی با کارمزد صفر است که این مبلغ با منابع بانک مسکن ترکیب و به وام ۱۰۰ میلیون تومانی تبدیل می‌شود . ۵۰ میلیون تومان از این منابع با بازپرداخت ۹ درصدی و ۵۰ میلیون دیگر نیز با بازپرداخت ۱۸ درصدی از متقاضیان مسکن در بافت فرسوده اخذ می‌شود . تلاش ما این است که مبلغ اولیه که از محل صندوق توسعه ملی است برای هر واحد افزایش یابد تا عدد نهایی به حداقل ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یابد . با این‌کار درصدد هستیم ، ترغیب بیشتری برای مالکان بافت‌های فرسوده ایجاد شود تا ساخت‌و‌سازهای بیشتری برای احیا و اصلاح بافت ، مهیا شود .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر ظرف یک هفته کاری پروانه ساختمانی به جهت نوسازی بافت های فرسوده توسط شهرداری این شهر صادر شده و کاملا به صورت صد در صد رایگان می باشد .

    |

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از ابتدای طرح نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۱۶ هزار و ۸۱۱ فقره به میزان ۵ هزار و ۳۲۸ میلیاردتومان در دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    روند کار بدین نحو بوده که متقاضیان در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ثبت‌نام کرده‌اند ، فرآیند ساخت نیز شروع شده است . از این تعداد واحد در حال ساخت در بافت فرسوده ، ۵۴ هزار واحد به اتمام رسید و بهره‌برداری شد . در استان گلستان نیز تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ واحد ثبت‌نام کردند و وارد ...

    |

    از ابتدای این دولت تاکنون ۶۲ هزار و ۶۲۶ واحد از سوی نهادهای متولی برای پرداخت تسهیلات نوسازی به بانک مسکن معرفی شد که بانک با ۳۵ هزار و ۴۷۱ واحد قرارداد منعقد کرد و از ابتدای دولت تاکنون نیز ۱۴۹ هزار و ۳۳۲ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده پرداخت شد .

    |

    نظرات کاربران