در حال بارگذاری ...
  • پالایش مرحله سوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن سرعت می‌گیرد

    ۷۶ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ، تعیین‌تکلیف شده‌اند و مابقی در خصوص واریز اولیه وجوه خود اقدام نکرده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده این مطلب است که باقیمانده جزو متقاضیان واقعی نیستند و بنابراین باید برای آنها جایگزین تعیین شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه ۷۶ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در مرحله اول و دوم تعیین‌تکلیف شدند ، از سرعت گرفتن پالایش مرحله سوم ثبت‌نام با بهره‌مندی از تجارب دوره‌های قبل ، خبر داد .

    روز گذشته ۳۰ دی جلسه هفتگی پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان وزیر در تمامی حوزه‌های مرتبط با مسکن در ساختمان دادمان و به شکل ویدئوکنفرانسی با استان‌ها ، برگزار شد .

    جلسات طرح اقدام ملی مسکن به شکل هفتگی برگزار می‌شود و بیشترین هدف آن بررسی استان به استان پروژه‌هاست . در همین خصوص ، چنانچه در استانی مشکلی وجود داشته باشد و یا در روند اجرا، اختلالی ایجاد شده باشد ، با همفکری و رفع موانع در سطح ستاد، پروژه سرعت پیدا کرده و زودتر به نتیجه خواهد رسید .

    محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در این نشست از تعیین‌تکلیف ۷۶ درصد متقاضیان مسکن ملی خبر داد و گفت : ۷۶ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ، تعیین‌تکلیف شده‌اند و مابقی در خصوص واریز اولیه وجوه خود اقدام نکرده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده این مطلب است که باقیمانده جزو متقاضیان واقعی نیستند و بنابراین باید برای آنها جایگزین تعیین شود . در مرحله سوم طرح اقدام ملی مسکن نیز ۲۲۳ هزار نفر ثبت‌نام کردند که پالایش آنها در حال انجام است که در این مرحله از تجربه‌های قبلی استفاده خواهد شد و زمان اعلام نتایج پالایش کوتاه می‌شود .

    گفتنی است ، جلسه هفتگی طرح اقدام ملی مسکن در این هفته به بررسی عملکرد استان‌ها در طرح اقدام ملی مسکن در حوزه متقاضیان و ثبت پروژه‌ها ، ارایه گزارش علمکرد استان‌های آذربایجان‌شرقی ، خراسان‌رضوی و قزوین در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن توسط مدیران کل راه و شهرسازی در بخش‌های وضعیت تامین زمین بر مبنای برنامه ابلاغی و تعداد متقاضیان حائز شرایط ، وضعیت پالایش متقاضیان ثبت‌نام شده ، وضعیت اخذ پروانه ساختمانی پروژه‌ها، وضعیت انعقاد قرارداد ساخت و شروع عملیات اجرایی پروژه‌ها ، وضعیت انعقاد قرارداد مشارکت مدنی تسهیلات و برداشت از تسهیلات و آورده متقاضیان، وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، وضعیت اجرای کلیه تفاهم‌نامه‌های منعقده وزارت راه با دستگاه‌های اجرایی اختصاص داشت .




    مطالب مرتبط

    از ابتدای امسال تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کدرهگیری رایگان صرفا در سامانه خودنویس ثبت می‌شوند . دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس هم توسط مشاوران املاک و هم خود مردم به عنوان متعاملین به صورت رایگان امکان پذیر است .

    |

    مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

    |

    ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی علاوه بر سرعت اجرای پروژه‌ها ، نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی و سکونت مردم بر اساس مختصات فرهنگی منطقه دارد . برای همه اراضی طرح تفکیکی تهیه شده و طرح‌های آماده‌سازی هم در اغلب شهرها به نتیجه رسیده است .

    |

    موضوع مکان یابی شهرک‌های مسکونی با جدیت در تمامی استان‌ها به‌ویژه مناطقی که میزان تقاضا بالاست پیگیری می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه برنامه‌ریزی مسکن به منظور هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی متولی در حوزه ساخت و ساز استان سمنان برگزار شد .

    |

    نظرات کاربران