در حال بارگذاری ...
  • اطلاعیه مهم راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص خرید و فروش اراضی ملی

    از انجا که این اراضی در مالکیت قطعی و رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی این اداره کل می باشد ضمن هشدار به مجرمانه بودن این اعمال، با کلیه افراد ذی مدخل به شدت برخورد قانونی صورت گرفته و مسئولیت کلیه عواقب جرائی و حقوقی متوجه اشخاص ذیربط خواهد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با هدف جلوگیری از خرید و فروش اراضی ملی و اطلاع رسانی در خصوص برخی سوء استفاده‌های احتمالی اطلاعیه‌ای صادر کرد .

    در متن این اطلاعیه آمده است : با عنایت به آنکه اخیرا برخی افراد نسبت به تصرف اراضی ملی و دولتی و فروش آن به ثالث در قالب پروژه‌های مسکونی اقدام می‌کنند که با توجه به اهمیت موضوع و به منظور پیشگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و همچنین اضرار به حقوق عامه اطلاعیه زیر به اطلاع عموم شهروندان عزیز رسانده می شود :

    اخیراً عده ای افراد سودجو در قالب دفتر موقوفات متعدد از جمله موقوفات رضوی با همکاری برخی دفاتر املاک در امر عرضه و خرید و فروش اراضی ملی و دولتی در برخی مناطق شهر مشهد مقدس از جمله در اراضی جنب شهر سبز واقع در قاسم آباد انتهای بلوار مهدیه و تحت عنوان مجعول مجتمع زعفرانیه و همچنین اراضی دولتی در منطقه سرافرازان خصوصا غزال و دلاوران با ارائه اسناد مجعول فعالیت سودجویانه و غیر قانونی می نماید .

    لذا از انجا که این اراضی در مالکیت قطعی و رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی این اداره کل می باشد ضمن هشدار به مجرمانه بودن این اعمال، با کلیه افراد ذی مدخل به شدت برخورد قانونی صورت گرفته و مسئولیت کلیه عواقب جرائی و حقوقی متوجه اشخاص ذیربط خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی ، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان رصد می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع مورد بررسی و پیگرد قضائی قرار می‌گیرد .

    |

    اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

    |

    صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

    |

    شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهرهای تابعه ؛ برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام کنند ، تا مورد سوء استفاده افراد سود جو و فرصت طلب قرار نگیرند .

    |

    نظرات کاربران