در حال بارگذاری ...
  • احداث و تحویل پنج هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در استان اردبیل

    از مجموع ثبت‌نامی‌ها در دو مرحله اقدام ملی مسکن دو هزار و ۵۶۷ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده که از این تعداد دو هزار و ۵۶۴ نفر افتتاح حساب کردند . از بین متقاضیان مسکن اقدام ملی دو هزار و ۵۵۵ نفر در شهر اردبیل نسبت به واریز حساب اقدام کرده و ما نیز به همین میزان زمین مورد نیاز را برای طرح در اختیار سازندگان قرار دادیم . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : پنج هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی در استان اردبیل احداث و تحویل متقاضیان می‌شود .

    محبوب حیدری اظهار کرد : با تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و همچنین دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تأمین سرپناه برای افراد نیازمند و جامعه هدف ، از سال گذشته در استان اردبیل مقدمات احداث مسکن اقدام ملی همزمان با سراسر کشور شروع شده است .

    وی به دو مرحله ثبت‌نام این طرح در ماه‌های گذشته اشاره کرد و گفت : در مجموع در این دو مرحله بیش از ۹ هزار و ۲۶۰ نفر در استان اردبیل ثبت‌نام کردند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد : در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر متولی احداث مسکن اقدام ملی، راه و شهرسازی است و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز متولی اجرا و احداث مسکن اقدام ملی بنیاد مسکن است . راه و شهرسازی استان اردبیل برخلاف سایر استان‌ها به صورت رایگان زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح را تأمین و در اختیار سازندگان قرار داده و متقاضیان تنها هزینه آماده‌سازی و ساخت را پرداخت می‌کنند و هیچ ریالی از بابت تأمین زمین پرداخت نخواهند کرد .

    وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد : از مجموع ثبت‌نامی‌ها در دو مرحله اقدام ملی مسکن دو هزار و ۵۶۷ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده که از این تعداد دو هزار و ۵۶۴ نفر افتتاح حساب کردند . از بین متقاضیان مسکن اقدام ملی دو هزار و ۵۵۵ نفر در شهر اردبیل نسبت به واریز حساب اقدام کرده و ما نیز به همین میزان زمین مورد نیاز را برای طرح در اختیار سازندگان قرار دادیم . تمام تلاش ما بر این است تا با پرداخت به موقع آورده اشخاص ، ساخت و تحویل مسکن اقدام ملی به سرعت و در موقع مناسب انجام شود که احداث پروژه‌ها در مناطق مختلف استان شروع شده به طوریکه در شهر اردبیل نیز در برخی واحدها تا طبقه سوم و چهارم مرحله سقف ریزی پروژه پیشرفت فیزیکی دارد .

    حیدری ادامه داد : اتمام به موقع این پروژه نیازمند همکاری و مشارکت متقاضیان است تا با پرداخت مبالغی که در مراحل مختلف متعهد شدند، به احداث این پروژه کمک کرده و به نوعی شاهد طولانی شدن زمان اجرای این طرح نباشیم . در قالب تفاهمنامه ملی که وزرای مختلف با وزارت راه و شهرسازی به امضا رساندند ، ما برای تعاونی‌های آموزش و پرورش ‌، جهاد کشاورزی ، وزارت دفاع و صدا و سیما احداث واحدها را متعهد شدیم به طوریکه برای بیش از یک‌هزار واحد زمین تأمین و در اختیار تعاونی‌های ادارات قرار گرفته است .

    حیدری در ادامه تصریح کرد : در استان اردبیل نیز با تاکید استاندار اردبیل برای صدا و سیما ۸۰ واحد، سپاه ۴۰۰ واحد ، نیروی انتظامی ۳۲۵ واحد، دیوان محاسبات ۲۰ واحد ، آموزش و پرورش ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، علوم پزشکی و برخی دیگر از دستگاه‌ها نیز به مورد نیاز زمین تأمین و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است . در مجموع در استان اردبیل چهار هزار واحد مسکن اقدام ملی احداث می‌شود که یک‌هزار واحد آن برای تعاونی‌های دستگاه‌های اجرایی و مابقی عموم مردم خواهد بود .

    احداث یک‌هزار و ۵۲۵ واحد مسکن اقدام ملی در شهرستان‌ها

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به احداث مسکن اقدام ملی در سایر شهرستان‌ها با تأمین زمین رایگان از سوی راه و شهرسازی و احداث واحدها به همت بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود : در دو شهرستان خلخال و پارس‌آباد عملیات اجرایی پروژه شروع شده است .

    حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد : در شهرستان‌های غیر از اردبیل در مجموع برای یک‌هزار و ۵۲۵ نفر متقاضی مسکن اقدام ملی تأمین و تحویل آنها خواهد شد . امیدواریم با مساعد شدن شرایط جوی در سال جدید شاهد احداث واحدهای مسکن اقدام ملی در شهرستان‌ها باشیم . ‌افرادی که فرم (ج) آنها با دریافت زمین یا مسکن دولتی قرمز شده ، دیگر امکان ارائه خدمات از سوی راه و شهرسازی وجود ندارد .

    وی در مورد آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی برای این طرح ادامه داد : هزینه ساخت هر متر مربع برای ساخت مسکن اقدام ملی در استان اردبیل دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تعیین شده است . قرار بود در اجرای این طرح ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از طریق آورده اشخاص برای تکمیل پروژه اختصاص پیدا کند که دولت تصمیم گرفته مبلغ تسهیلات را تا ۱۵۰ میلیون تومان افزایش دهد .

    وی تصریح کرد : امیدواریم با پرداخت به موقع آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات مسکن اقدام ملی به سرنوشت مسکن مهر که ۱۰ سالی به طول انجامید، گرفتار نشود . در حال حاضر دو مرحله ثبت‌نام برای این طرح انجام شده و در شهرستان‌هایی که ظرفیت جدید فراهم می‌آید ، مرحله سوم ثبت‌نام نیز تا پایان امسال به انجام خواهد رسید .




    مطالب مرتبط

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    موظف هستیم واحدهای مسکونی با کیفیت بالا و استاندارد به مردم و متقاضیان که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند تحویل دهیم و در این موضوع هیچ بهانه ، کم‌کاری و قصور را قبول و تحمل نخواهیم کرد .

    |

    با تلاش و پیگیری های همکاران معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اسناد مالکیت بیشتر زمین های اختصاص یافته به پروژه های نهضت ملی مسکن بنام دولت و راه و شهرسازی صادر شده و اسناد الباقی اراضی هم طی ماه های آینده صادر خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از الحاق ۲۲۷ هکتار زمین به محدوده ۱۱ شهر جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل خبر ...

    |

    نظرات کاربران