در حال بارگذاری ...
  • اراضی آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای کوچک سنددار می‌شوند

    مطابق این تفاهم‌نامه اسناد مالکیت دفترچه‌ای و اسناد مالکیت فاقد شناسه الکترونیکی در مناطق مذکور به اسناد کاداستری (برابر نقشه‌های استاندارد کاداستر موضوع ماده ۱۱ و ۱۲ قانون جامع حدنگار کاداستر کشور مصوب سال ۱۳۹۳) تبدیل خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بنیاد مسکن ، سازمان اسناد و املاک کشور و وزارت آموزش و پرورش ، گفت : ۳۸ هزار و ۵۹۷ ملک آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای کوچک سنددار می‌شوند .

    بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که روز ۲۵ بهمن ، میان وزارت آموزش و پرورش ، سازمان اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد ، اسناد مالکیت اراضی آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، دارای شناسه الکترونیکی و مطابق با نقشه‌های استاندارد (کاداستر) خواهند شد .

    این تفاهم‌نامه شامل سرعت‌بخشی به امر معرفی و تثبیت مالکیت دولت و مستندسازی اراضی و املاک آموزش و پرورش واقع در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می شود .

    مطابق این تفاهم‌نامه اسناد مالکیت دفترچه‌ای و اسناد مالکیت فاقد شناسه الکترونیکی در مناطق مذکور به اسناد کاداستری (برابر نقشه‌های استاندارد کاداستر موضوع ماده ۱۱ و ۱۲ قانون جامع حدنگار کاداستر کشور مصوب سال ۱۳۹۳) تبدیل خواهد شد .

    علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه با اشاره به ضرورت تسریع در شناسایی و مستندسازی املاک و اراضی متعلق به آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای کوچک گفت : هرگونه اطاله و تعویق سنددار کردن اراضی آموزش و پرورش به زیان این دستگاه دولتی در محاکم و دعاوی حقوقی خواهد بود .

    وی گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای همکاری در اعطای شناسه الکترونیکی به اسناد مالکیت اراضی مذکور آمادگی کامل دارد ، زیرا این کار عام‌المنفعه را به سود تمام مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم . برای اجرای این کارگروه ملی و کارگروه‌های استانی تشکیل خواهند شد .

    وی ابراز آمادگی کرد تا برای اراضی فاقد سند به سرعت عملیات نقشه‌برداری و تطبیق آن‌ها با نقشه‌های موجود انجام شود .

    گفتنی است ، ۳۸ هزار و ۵۹۷ ملک آموزش و پرورش در مناطق مذکور  فاقد سند هستند .

     




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران