در حال بارگذاری ...
  • وزارت راه و شهرسازی اراضی مورد نیاز ساخت مسکن را واگذار می‌کند

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، وزارت راه و شهرسازی را موظف به واگذاری اراضی مورد نیاز ساخت مسکن به صورت اجاره ۹۹ ساله کردند .

    نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ، با ۱۱۹ رأی موافق ، ۱۲ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در جلسه با ماده ۷ طرح جهش تولید و تامین مسکن موافقت کردند .

    بر اساس این مصوبه ، وزارت راه و شهرسازی موظف است برای اجرای برنامه‌های حمایتی نسبت به واگذاری اراضی مورد نیاز ساخت مسکن به صورت اجاره ۹۹ ساله اقدام کند .

    همچنین در تبصره این ماده آمده است که مبلغ اجاره بهای سالانه اراضی اجاره ۹۹ ساله این ماده حداکثر معادل ۲۰ درصد قیمت منطقه‌ای زمین مسکونی متناسب با قدرالسهم هر متقاضی در همان سال یا یک درصد ارزش کارشناسی روز زمین در ابتدای سال واگذاری (هرکدام کمتر باشد) تعیین می‌شود .

    در ادامه جلسه ، وکلای ملت ماده ۸ این طرح را به تصویب رساندند که به موجب آن ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و مراجع ذی‌صلاح تغییر کاربری اراضی در استان‌ها ، مکلفند حسب اعلام وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی و تعیین تکلیف خارج از نوبت پرونده‌های ارسالی حداکثر دو ماه (یک ماه مراجع ذی‌ربط استان­‌ها و یک ماه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران) پس از تاریخ وصول ، اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    مقرر شد تا به منظور رعایت اصول شهرسازی و قوانین و ضوابط موجود نسبت به اختصاص ۳۰ درصد از ملک موردنظر به کاربری مسکونی و ۷۰ درصد باقیمانده ملک به کاربری فضای سبز و خدمات هفتگانه اقدام شود و در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور ، ...

    |

    ساخت پروژه ۱۵۰ واحدی انبوه ساز توسط انجمن خیرین مسکن ساز مهدیشهر از دیگر اقدامات در راستای تامین مسکن در این شهرستان است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    نظرات کاربران