در حال بارگذاری ...
  • کیفیت سکونت و ساخت و ساز برای شهرهای جدید اهمیت ویژه ای دارد

    شهر جدید تیس به لحاظ هویت تاریخی و طبیعی خود و قرارگیری در کنار آب های خلیج فارس و دریای عمان و قرارگیری در منطقه تاریخی مکران و تیس بسیار حائز اهمیت است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات علمی شرکت عمران شهرهای جدید گفت : کیفیت سکونت و ساخت و ساز برای شهرهای جدید اهمیت ویژه دارد

    زهره داوودپور گفت : برگزاری مسابقات معماری در شهرهای جدید برای ایجاد فضای بهتر کاربردی در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار دارد و در شهرهای جدیدی نظیر پرند ، صدرا و گلبهار ما در ارتباط با میادین مرکزی ، تالارهای شهری و ورودی‌ ها سعی می کنیم که فضاهای شاخص شهری را با معماری های فاخر و متناسب با شرایط محیطی خود شکل دهیم و برگزاری مسابقات به دنبال این هدف است . شهر جدید تیس به لحاظ هویت تاریخی و طبیعی خود و قرارگیری در کنار آب های خلیج فارس و دریای عمان و قرارگیری در منطقه تاریخی مکران و تیس بسیار حائز اهمیت است .

    وی با بیان اینکه اکنون شهرهای جدید در موقعیتی هستند که کیفیت سکونت و ساخت و ساز برای آنها اهمیت ویژه دارد ، عنوان کرد : بحث تالار شهر تیس از دو سال قبل شروع شد و درخواست کردیم که طراحی این موضوع بر اساس مسابقه ای انجام شود. اما علاوه بر مراکز خاص و فاخری که شهرهای جدید نیازمند آن هستند ، فضاهای عمومی نیز مدنظرمان است تا مردمی که در شهر هستند با سیما و منظر مناسبی روبرو شوند ؛ فضاهای شهری مناسبی در اختیارشان باشند و مراکز محله که علاوه بر یک فضای کالبدی مراکز اجتماعی هستند و روابط اجتماعی را شکل می دهند از کیفیت مناسبی در ساخت و ساز برخوردار شوند . بر این اساس تالار شهر و یک مرکز محله را در دستور کار مسابقه قرار دادیم .

    عضو هیات علمی شرکت عمران شهرهای جدید گفت : تیس به عنوان نگین درخشان توسعه سواحل مکران می تواند به لحاظ ویژگی های مختلف و نقشی که در گردشگری دریایی می تواند داشته باشد پیشرو منطقه قلمداد شود .

     




    مطالب مرتبط

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    در حال حاضر با حضور ۱۰ پیمانکار و توسعه‌گر محلی فعال ، ۵۰ واحد تجهیزات و ماشین آلات عمرانی سنگین و نیمه سنگین ، فعالیت نیروهای متخصص در حوزه های مختلف به صورت مستقیم و تعداد بسیار بیشتری شاغلین غیر مستقیم و تبعی ، شهر جدید تیس به بزرگترین کارگاه عملیات عمرانی استان سیستان ...

    |

    چنانچه منابع مورد نیاز تامین شود می‌توانیم طی دو ماه آینده واحدهای نیمه تمام مسکن مهر را تکمیل کنیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

    |

    شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان را در سوابق فعالیتی خود دارد .

    |

    نظرات کاربران