در حال بارگذاری ...
  • آغاز پرداخت تسهیلات بلاعوض به زلزله‌زدگان استان کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد

    با توجه به مصوبه دولت برای پرداخت ۵۵ میلیون تومان بلاعوض به هر واحد مسکونی تخریب شده ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت بلاعوض‌ها را آغاز کرده است . در این زمینه ۸ میلیارد تومان از منابع بنیاد به حساب استان برای پرداخت بلاعوض به زلزله زدگان ، تخصیص یافت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز پرداخت بلاعوض به زلزله زدگان استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت : ۸ میلیارد تومان از منابع بنیاد مسکن برای پرداخت بلاعوض به استان تخصیص یافت .

    علیرضا تابش از سفر خود به استان کهگیلویه‌وبویراحمد و بازدید از مناطق زلزله‌زده و رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان استان ، خبر داد . کار بازسازی واحدهای زلزله‌زده استان کهگیلویه و بویراحمد با آواربرداری ، آغاز شده است .

    تابش افزود : با توجه به مصوبه دولت برای پرداخت ۵۵ میلیون تومان بلاعوض به هر واحد مسکونی تخریب شده ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت بلاعوض‌ها را آغاز کرده است . در این زمینه ۸  میلیارد تومان از منابع بنیاد به حساب استان برای پرداخت بلاعوض به زلزله زدگان ، تخصیص یافت .

    گفتنی است ، زلزله سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۹ بهمن امسال با بزرگی ۵.۶ به وقوع پیوست که بر اساس آمارهایی که بنیاد مسکن ارایه کرده است، ۱۲۰۰ واحد احداثی و ۳۰۰۰ واحد تعمیری شناسایی شدند . بر اساس مصوبه هیات دولت ، میزان تسهیلات به واحدهای احداثی شهری ۱۳۰ میلیون تومان با بهره کم و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض و برای هر واحد احداثی روستایی نیز ۱۱۰ میلیون تسهیلات با بهره کم و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض است .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    این تفاهم‌نامه با همکاری بنیاد مسکن ، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان بوده که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۳ هزار واحد به جامعه هدف تحویل می‌شود .

    |

    نظرات کاربران