در حال بارگذاری ...
  • جمع آوری کمک برای زلزله‌زدگان سی‌سخت توسط بانک مسکن

    در پی وقوع این زلزله ۸۰ درصد منازل مسکونی شهرستان زلزله‌زده دنا خسارت دیده‌اند . مجموعا ۲۱ هزار نفر در شهرستان دچار آسیب جدی شده‌اند . ۱۲۰۰ واحد مسکونی ۱۰۰درصد خسارت دیده‌اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد ، کارکنان و مشتریان بانک مسکن با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به یاری زلزله‌زدگان شتافتند .

    مهدی احمدی ، رییس اداره روابط عمومی بانک مسکن با بیان این مطلب گفت : کمک‌های کارکنان و مشتریان بانک مسکن طی روزهای گذشته به مناطق زلزله زده ارسال و در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت . بانک مسکن در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی خود ، تعداد ۳ هزار تخته پتوی مسافرتی به زلزله‌زدگان آن شهر اهدا کرد .

    وی افزود : در پی وقوع این زلزله خسارات زیادی به ساختمان‌های اداری و مسکونی ابنیه و تاسیسات همین‌طور طرح‌های تولیدی و کشاورزی مردم وارد شده است . سرمای بی‌سابقه منطقه همراه با بارش برف مشکلات مردم زلزله زده را شدیدتر کرده است .

    وی توضیح داد : در پی وقوع این زلزله ۸۰ درصد منازل مسکونی شهرستان زلزله‌زده دنا خسارت دیده‌اند . مجموعا ۲۱ هزار نفر در شهرستان دچار آسیب جدی شده‌اند . ۱۲۰۰ واحد مسکونی ۱۰۰درصد خسارت دیده‌اند .

    زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند . مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرد این زمین‌لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است .

    یادآوری می‌شود شهر سی‌سخت یکی از مناطق گردشگری زیبا در استان کهگیلویه‌وبویراحمد است که همه‌ساله میزبان گردشگرانی از سراسر کشور و کشورهای خارجی بوده و این شهر توریستی با چشم‌اندازی زیبا در دامنه دنا واقع شده است .

    لازم به ذکر است دو شماره کارت هلال احمر : ۶۲۸۰۲۳۱۴۵۵۵۵۵۵۵۶ و بانک مسکن: ۶۲۸۰۲۳۱۵۲۲۲۲۲۲۲۲ به منظور دریافت کمک به هموطنان زلزله‌زده سی‌سخت در نظر گرفته شده است .




    مطالب مرتبط

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

    |

    پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    نظرات کاربران