در حال بارگذاری ...
  • تکمیل ۳۹۰۰۰ مسکن مهر ناتمام در کشور ظرف ماه‌های آینده

    در شرایط فعلی در کشور با مشکل تامین زمین مواجه بودیم و با تفاهمی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام شد و نیز استفاده از ماده ۱۰ قانون زمین شهری که به صراحت بر واگذاری اراضی واقع در محدوده و حریم شهرها به وزارت راه و شهرسازی تاکید کرده ، به تازگی این مشکل حل شده است و در حال تحویل گرفتن این اراضی هستیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان گلستان با اشاره به ۳۹ هزار واحد مسکن مهر تکمیل نشده در کشور گفت : تمام این واحدها ظرف ماه‌های آینده تکمیل خواهند شد .

    محمد اسلامی روز شنبه ، نهم اسفندماه در ادامه سفر یک‌روزه خود به استان گلستان در خصوص آخرین وضعیت طرح مسکن مهر در کشور گفت : پروژه‌‌های مسکن مهر در کشور تقریبا رو به اتمام هستند . در مجموع ۳۹ هزار واحد مسکن مهر تکمیل نشده در سطح کشور وجود دارد که عملیات اجرایی آنها در دست اجرا و تکمیل است و به زودی پرونده این طرح در کشور بسته خواهد شد تا دیگر به اسم مسکن مهر ، پروژه‌‌ ناتمامی نداشته باشیم .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات حقوقی برخی واحدهای مسکن مهر در کشور و رسیدگی به آن‌ها در مراجع قضایی گفت : این واحدها ، خارج از چارچوب تعهدات وزارت راه و شهرسازی و یا جزو مواردی است که عمدتا در چارچوب تعاونی‌ها بوده‌‌اند و گرفتاری‌‌هایی برای آنها رخ داده است . آن دسته از واحدهای مسکن مهر که در تعهد وزارت راه و شهرسازی بوده ، تقریبا رو به اتمام است و در ماه‌‌های آینده تکمیل آنها را اعلام خواهیم کرد .

    اسلامی در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن در کشور نیز گفت : این طرح نیز در سه وضعیت در حال تکمیل است و جمع پروژه‌های مسکونی طرح اقدام ملی که امروز در حال انجام است بالغ بر ۵۰۴ هزار واحد می‌شود که در شهرهای گوناگون قرار دارند . حدود ۱۴۰ هزار واحد از این تعداد در قالب واگذاری زمین به مردم در حال ساخت است ؛ عملیات اجرایی ۲۳۰ هزار واحد در قالب مجتمع  سازی در دست انجام است و نوع سوم نیز پروژه‌‌هایی است که به‌‌ صورت مشارکتی زمین را به شرکت‌‌های سازنده واگذار کرده‌ایم ؛ این دسته از پروژه‌ها معمولا دهک‌‌های بالاتر را پوشش می‌دهند و شامل تفاهم‌نامه‌هایی که با دستگاه‌‌های گوناگون امضا کرده‌‌ایم نیز می‌‌‌شود .

    وی خاطرنشان کرد : در شرایط فعلی در کشور با مشکل تامین زمین مواجه بودیم و با تفاهمی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام شد و نیز استفاده از ماده ۱۰ قانون زمین شهری که به صراحت بر واگذاری اراضی واقع در محدوده و حریم شهرها به وزارت راه و شهرسازی تاکید کرده ، به تازگی این مشکل حل شده است و در حال تحویل گرفتن این اراضی هستیم .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه مسکن از طریق تامین، آماده‌سازی و تثبیت و مالکیت اراضی دنبال می‌شود ، ادامه داد : در برخی مناطق مانند شهر گرگان به دلیل کمبودی که وجود دارد ، زمین را از مردم خریداری کرده‌ایم و اراضی خریداری‌شده جزو طرح‌های توسعه مسکن قرار گرفته‌‌اند . در سایر شهرهایی که با کمبود زمین مواجه باشیم نیز همین رویه را دنبال خواهیم کرد و در جریان تولید مسکن قرار خواهیم داد .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با ...

    |

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند .

    |

    نظرات کاربران