در حال بارگذاری ...
  • انتخاب مشاوران تهیه طرح های تفصیلی ۷ شهر استان آذربایجان‌شرقی

    برای تهیه طرح تفصیلی با رویکرد بازآفرینی شهری شهرهای تبریز ، مرند ، سردرود ، آذرشهر ، بستان آباد ، ورزقان و هریس از شرکت های مهندسین مشاور که دارای سابقه کار خوب در این زمینه را داشتند ، انتخاب شده اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت : قرارداد تهیه طرح های تفصیلی با رویکرد بازآفرینی شهری شهرهای تبریز ، مرند و سردرود بین اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان کارفرما با شرکت های مهندسین مشاور منتخب منعقد گردید .

    بابک نجفیان اظهار داشت :  قرارداد تهیه طرح های تفصیلی شهرهای آذرشهر ، بستان آباد ، هریس و ورزقان نیز با مهندسین مشاور منتخب حداکثر تا پایان اسفند ماه سال جاری منعقد خواهد شد . اعتبار تهیه این طرح ها  از منابع داخلی شرکت بازآفرینی شهری ایران تامین و حدودا مبلغ یکصد و بیست و دو میلیارد ریال برای این منظور اختصاص یافته است .

    نجفیان اضافه کرد : فرایند و روش انتخاب این مشاوران ، روش QBS ( انتخاب مشاور بر اساس کیفیت) بوده است . هویت طرح های مذکور شامل تهیه طرح تفصیلی برای هر شهر و همچنین شامل شرح خدمات شناسایی محدوده های بازآفرینی شهری و تهیه طرح بازآفرینی برای محدوده های محلات هدف هر شهر است .

    نجفیان در پایان اشاره کرد : برای تهیه طرح تفصیلی با رویکرد بازآفرینی شهری شهرهای تبریز ، مرند ، سردرود ، آذرشهر ، بستان آباد ، ورزقان و هریس از شرکت های مهندسین مشاور که دارای سابقه کار خوب در این زمینه را داشتند ، انتخاب شده اند .




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه حلقه‌های میانی برای ترغیب مردم به نوسازی در ۱۲ شهر و ۴۸ محله بوشهر راه ...

    |

    نظرات کاربران