در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۱۱ هکتار اراضی ملی استان اصفهان به ارزش بیش از ۱۲۳ میلیارد تومان

    عرصه‌های ملی به عنوان انفال متعلق به آحاد جامعه است و امانت نسل آینده نزد ماست که باید در حفظ و نگهداری آن تلاش شود لذا از شهروندان عزیز اصفهانی درخواست می‌شود موارد تصرف غیرمجاز را از طریق سامانه ۱۶۵۶ به این اداره کل گزارش دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از بازپس‌گیری ۱۱ هکتار اراضی ملی استان اصفهان به ارزش بیش از ۱۲۳ میلیارد تومان خبر داد .

    علیرضا قاری‌قرآن اعلام کرد : با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی ، ۱۱ هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان که به صورت غیرقانونی به تصرف درآمده بود ، آزادسازی ، رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد . نزدیک به سه هکتار از این اراضی واقع در شهرستان‌های نایین و چادگان با حکم قطعی قضایی رفع تصرف شد که ارزش ریالی این آزادسازی‌ها حدود ۳۰۶ میلیارد ریال برآورد شده است .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد : علاوه بر این ، با دقت و هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی استان ۲۱ مورد تعرض به اراضی ملی در شهرستان‌های (کاشان ، شهرضا ، آران و بیدگل ، نجف آباد ، مبارکه ، سمیرم و لنجان) شناسایی و رفع تصرف فوری شد .  

    وی ارزش ریالی این اراضی را بالغ بر ۹۲۶ میلیارد ریال بیان کرد و گفت : مساحت اراضی بازپسگیری شده بیش از هشت هکتار بوده است .

    قاری‌قرآن با بیان اینکه صیانت از انفال و بیت‌المال یکی از وظایف اصلی این اداره کل است اذعان داشت : اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برنامه‌های فشرده‌ای را در راستای حفاظت از بیت‌المال دارد همچنین یگان حفاظت از اراضی استان به صورت شبانه روزی عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می‌کند .  

    وی خاطرنشان کرد : عرصه‌های ملی به عنوان انفال متعلق به آحاد جامعه است و امانت نسل آینده نزد ماست که باید در حفظ و نگهداری آن تلاش شود لذا از شهروندان عزیز اصفهانی درخواست می‌شود موارد تصرف غیرمجاز را از طریق سامانه ۱۶۵۶ به این اداره کل گزارش دهند .




    مطالب مرتبط

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

    |

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

    |

    طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه ، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی ، فوراً ...

    |

    نظرات کاربران