در حال بارگذاری ...
  • لزوم بهره‌گیری دستگاه‌های اجرایی و زیرساختی از خدمات آزمایشگاه فنی مکانیک خاک

    جهت‌گیری کنترل کیفی امروزه در دنیا عملکرد مبنایی است ، باید تفکر ساخت و ساز ساختمان کشور عوض شود . شهرک‌های اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم هنوز سازه‌هایشان سرحال و سرپا هستند و به همین خاطر افزایش عمر ساختمان باید هدف انبوه سازان باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه پایانی شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان تهران به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

    خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پاین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت : لازم است‌ اقدام ملی تولید مسکن با قدرت مضاعفی توسط شرکت عمران شهرهای جدید (پرند و پردیس) دنبال و هرجا که نیاز به مصوبات اداره کل راه و شهرسازی بود ، در این زمینه مطابق مقررات کارگشایی انجام خواهد گرفت .

    وی با اشاره به اینکه بهتر است اطلاع رسانی بهتر و قوی‌تر از اقدامات وزارت راه و شهرسازی انجام شود ، افزود : بدون شک در  سال آینده الکترونیکی کردن خدمات در دستگاه‌ها لازم است به طور کامل انجام گیرد و اعضا شورای هماهنگی در جلسه اول سال آینده گزارشی در این خصوص ارائه کنند .

    محبت خواه با تاکید براینکه شایسته است دستگاه‌های اجرایی در پروژه‌های خود از خدمات آزمایشگاه فنی مکانیک خاک استفاده کنند ، گفت : خواسته دستگاه‌های اجرایی این است که شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در نرخ هزینه‌ها تجدید نظر کند تا پیمانکاران بخش خصوصی و دستگاه‌های عضو با رقبت و قدرت بیشتری از خدمات آزمایشگاه بهره ببرند .

    وی همچنین به دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد تا از خدمات فنی و آموزشی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک بهره بیشتری ببرند و پرداخت‌ها به شرکت را در اولویت کارهای‌شان قرار دهند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه مبارزه با زمین خواری را از مهمترین اولویت‌های راه و شهرسازی استان تهران دانست و خاطرنشان کرد : رفع تصرف از موارد زمین خواری در اطراف شهر فرودگاهی امام خمینی می‌بایست قبل از نوروز امسال توسط یگان حفاظت اداره کل و مدیر شهرستان ری انجام شود . به همین خاطر لازم است از فرمانداری ری پیگیری های مورد نیاز انجام گرفته و گزارش تصرف‌ها سریعا اعلام شود .

    وی همچنین بر تعیین تکلیف پروژه‌ها و اقدامات در سال آخر دولت تاکید و گفت : برای بهره‌برداری جمعی و بین‌دستگاهی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی باید آمادگی لازم وجود داشته باشد.

    در این جلسه قالیباف مدیرکل آزمایشگاه مکانیک خاک استان تهران با اعلام آمادگی آزمایشگاه برای خدمت رسانی اظهار داشت : سه فاکتور عملکرد مطلوب،ایمنی و دوام سازه‌ای هدف اصلی آزمایشگاه است .

    وی افزود : جهت‌گیری کنترل کیفی امروزه در دنیا عملکرد مبنایی است ، باید تفکر ساخت و ساز ساختمان کشور عوض شود . شهرک‌های اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم هنوز سازه‌هایشان سرحال و سرپا هستند و به همین خاطر افزایش عمر ساختمان باید هدف انبوه سازان باشد . در این زمینه شرکت می‌تواند در زمینه آموزشی هم فعال باشد چون اساس کار شرکت آزمایشگاه مکانیک خاک استانداردهای بین المللی است و آزمایش‌های ما هم محلی و موضعی نیست و تفسیر این آزمایش‌ها در همه جا قابل بهره‌برداری است .

    وی بر ضرورت پیوند سازمان نظام مهندسی با آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و مباحث نظارت‌های لازم بر کار نظام مهندسی توسط آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با حفظ مبحث تعارض منافع تاکید کرد و افزود : مطالعات ژئوتکنیک ، کنترل مصالح ساختمانی و کنترل کیفی حین اجرا سه وجه اصلی کار آزمایشگاه فنی مکانیک خاک است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مشترک با مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان پیشنهاد داد تا به منظور شتاب بخشی به ساخت و ...

    |

    این سامانه جامع و یکپارچه و تحت وب است و سرورهای اصلی آن در وزارت راه و شهرسازی و صندوق ملی مسکن نصب شده که تمامی استان‌ها نیز به آنها متصل می‌شوند .

    |

    تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

    |

    موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند سه برابر اجاره یک ماه جریمه خواهند شد .

    |

    ضمن آسیب شناسی برنامه های قبلی و بررسی نیازهای قطعی نیل به هدف، این وزارتخانه در تمامی مراحل تدوین لایحه در دولت و بررسی کارشناسی در مجلس و سپس مجمع تشخیص مصلحت نظام (با هماهنگی دولت) حضور بسیار فعال و پویایی داشت .

    |

    نظرات کاربران